Vad gör vi? Del CCII

Var på fest igår, trevligt men blev dyrt. Gjorde en fransförlängning som jag ångrar, köpte en liten handväska men hittade min jag letade efter, köpte ett par örhängen som gick sönder när jag skulle sätta på mig dem, köpte för mycket vin på festen, missade bussen precis så tog taxi hem. :meh:

Nattpromenad med hundarna, fick iaf kravla mig upp i vanlig tid i morse för deras klocka sa att man går ut tidigt oavsett hur sent man varit ute sista rundan. Tog dem med mig när jag åkte och köpte kattmat, mat åt mig själv och sedan stallet. De fick sitta i bilen medan jag fixade med hästarna och sedan tog vi en liten promenad på nya tassemarker. Mycket populärt, fanns vansinnigt mycket intressant att nosa på.

Åkte hem och kompletteringshandlade lite på hemvägen. Ska bli skönt att få byta lägenhet, varulven har ramlar några gånger i stentrappan så han vill varken gå upp eller ner i den då tassarna halkar. Ligger och fryser som 17, funderar på att ta ett varmt bad för jag får inte upp värmen trots att jag ligger under täcket. :(
 
Kvällspromenad och väldigt varm men tog ett bad iaf. Jag kan ju glömma att få ta några långa, njutningsfulla bad. :meh:

Upptäckte när vi kom in att det var tomt i vattenskålen, så medan jag tappade upp ett bad åt mig så fyllde jag på vatten till fyrfotingarna, sedan gruffades det om vem som skulle dricka först och mest och jag vill verkligen inte ha några morranden och skall nu när vi bor i lägenhet, men nu är jag nybadad och hundarna har lagt sig. Katterna fått lite mer mat och jag tagit min medicin.

Jag måste säga att hundarna har ändå tagit det hyfsat bra att flytta från huset, det brukade kunna vara en hel del klagolåt varje gång jag åkte hemifrån förr men de är knäpp tyst när jag lämnar lägenheten och när jag kommer hem igen. :up:
 
Kvällspromenad och väldigt varm men tog ett bad iaf. Jag kan ju glömma att få ta några långa, njutningsfulla bad. :meh:

Upptäckte när vi kom in att det var tomt i vattenskålen, så medan jag tappade upp ett bad åt mig så fyllde jag på vatten till fyrfotingarna, sedan gruffades det om vem som skulle dricka först och mest och jag vill verkligen inte ha några morranden och skall nu när vi bor i lägenhet, men nu är jag nybadad och hundarna har lagt sig. Katterna fått lite mer mat och jag tagit min medicin.

Jag måste säga att hundarna har ändå tagit det hyfsat bra att flytta från huset, det brukade kunna vara en hel del klagolåt varje gång jag åkte hemifrån förr men de är knäpp tyst när jag lämnar lägenheten och när jag kommer hem igen. :up:

Vad tycker Skrutt och Wilma? Sörjer hon sina forna jaktmarker?
 
Sitter i soffan och klappar katt.
IMG_1904.jpeg
 
Hade först en tanke på att besöka min gamla gymnasieskola när de hade 60 årsjubileum men blev istället lång sovmorgon; var såå skönt att sova ut ordentligt när katterna höll sams 🥰 och hängde på en kompis och hennes häst ut i skogen med min pålla som jag tömkörde; dags att börja komma igång igen (skippar nosgrimma pga svullnaden än), härligt! 😍.
Ikväll lagade jag enchiladas och hittade visst lite mer av de sista jordgubbarna jag plockat och gjorde pajen med fröer så vi bjöd mamma och hennes särbo på middag till Idol 😊. Nu soffhäng med älsklingen och ett par avsnitt av Yellowstone innan sovdags, härlig lördag 😃.
 
Nu ar sommar poolen tomd och ihopvikt samt undanstoppad for sasongen. Diva's gamla tyg bur ar vadrad, madrasser ar tvattade och har gatt i torktumlaren och redo for Emma-Sue att ta over, och hosten's stickning paborjad. Dags att aka in till sta'n och kaka middag. Det har vi fortjanat. :p
 
Upptäckte precis att vi visst har värme i elementen nu!

Vet inte men tycker det känns något överdrivet. Det är enligt väderprognosen ca 7 grader ute på nätterna, och nästan 20 grader på dagarna. Vi har precis slutat ha vädringsfönstren öppna dygnet runt, men det är ju knappast som att det varit kallt hemma.
 

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 094
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 367
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
76 182
  • Låst
Tjatter Jag ska strax laga mat... bara jag kommer på vad jag ska laga. Katten ockuperar husses soffa och har just annekterat hans kudde.
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
74 743
Senast: Glimra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp