Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hoppar jämfota av glädje. Trailer kommer under 2024

Visa bifogad fil 151713


Tyvärr verkar det vara en 'fanvid' Däremot har tydligen Peter Jackson och WB lyckats köpa rättigheterna till att filmatisera Silmarillion.

https://www.hollywoodreporter.com/m...e-rings-movies-2026-peter-jackson-1235894513/

Men ja, Luthien och Beren vore fantastiskt liksom den tragiska sagan om Hurins barn. Tyvärr slutar ju i princip alla berättelserna i Silmarillion tragiskt. Eärendil the Mariner är den jag kan se som mest filmbar. Den har ju också ett stort slag när Morgoth slutligen besegras som klimax. Plus att Eärendil sedan färdas som en stjärna som lyser över Middle Earth medan hans fru Elwing väntar på honom i ett vitt torn. Där fåglarna lär henne att flyga så hon kan möta honom när han återvänder varje soluppgång.

 
  • Hjärta
Reactions: Nox
Har fixat stallet och duschat inklusive tvättat håret. Har diskat två av plåtarna från helgens bakning. Övriga två tar jag imorgon.
Nu är frågan om jag ska äta något litet eller bara dricka något.
 
Här är en till som glömt att äta idag, men ett kokt ägg är underskattad middag :angel:
Det var en bra idé, tack. Åt två små havrefrallor vid lunchtid och sedan några timmar senare två små till, kan vara dags att äta något även om jag inte är hungrig. Ett ägg är ju rätt mättande och god kvällsmål så slipper jag vakna om en stund vrålhungrig! :)
 
Tröttnade precis på nackspärren jag haft hela dagen... fått dricka ur en djup tallrik pga kan inte lyfta armarna öht :cautious:
Lägg till att jag hostar konstant (aj) och att jag behöver snyta mig ofta (jätteaj).
Så jag tog precis maxdos norgesic trots att jag försökt med vanliga värktabletter under dagen, och tänker gå och lägga mig.
Värdelös dag :cautious:
 
Bästa badkompisen! 😍
Hon visste att hon skulle få godis. Så hon skenade ut på bryggan och började krafsa på mig för att jag skulle skynda mig ner från badstegen så hon kunde hoppa ut till mig och godiset. 😂❤️
Simningskompisar.png
 
Sov en timme längre idag för jag ska ta p-spruta före jag går till jobbet och de hade inga tider före 9.
Det är bara var fjärde månad men det är krångligt när de inte har tidigare tider.

Fick svar av folktandvården som skulle höra av sig senare i höst med en tid.

Jobb till 17:30.
 
Sitter med ökad puls på jobbet och funderar över hur många som har fått sitt körkort i ett cornflakespaket. Visst det är störigt med långsamtgående fordon på 2+1 väg men måste man riskera allt för att komma om? Såg inom loppet av 1 minut tre helt idiotiska körningar medan epa-föraren gjorde sitt bästa att rädda situationen. När jag sedan körde om epan på en 2 filig del så kom jag ikapp de som höll på att riskera sitt och andras liv.
Tacksam att mina barn är förbi epa-åldern!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
336
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
459
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp