Vad gör vi? Del CCI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ytterligare en intensiv dag men det är så den första veckan och det känns känns väldigt positivt.
Är trött men det är ok.
Kollar på derbyuttagningar och ska snart göra det från sängen.
 
Lång dag av att bara sitta och vänta har gjort mig seg i huvudet 😴 Väntade några timmar för att göra en akut röntgen och missade en läkartid men överlag ordnade det sig tillslut 👍 Stretcha, göra lite fysio och värma på mat blir bra!
 
Det blir OTROLIGT många tomater på min totem-planta. Såpass att det är svårt att hinna äta upp dem :) ! Idag tog jag upp våra sista "badkarspotatisar" så nu äter vi kokt nypotatis, hemmatomater, köttbullar och gräddfil. Mycket gott faktiskt :) !

Gor "tomato jam" ... jatte gott med lite ginger och annat i. Jag anvander det ofta som marmelad eller till ratter dar jag annars trevar efter en burk lingonsylt.:)
 
Usch, nu börjar jag bli nervös av tanken på att folk sitter på tåg hit just nu och ska lyssna på min presentation i morgon. Jag som utvecklat någon form av social fobi senaste året ska alltså hålla föredrag. Och presentera det som jag har jobbat med sen årsskiftet. Som det finns så mycket åsikter och konflikter kring. Ska leta ut några vänliga ansikten i publiken att ta fasta på, och jag har slängt in några "räddare i nöden" diskussionspunkter som jag kan kasta ut om jag får stark ångest. Usch.. att jag ens gör detta. Men jag kommer att vara så glad i efterhand att jag inte delegerade bort det. Hoppas jag..
 
Måste verkligen köpa en ny laptop... Önskar att jag kunde skicka iväg x-antal tusenlappar och så får jag tillbaka en som matchar det priset. Jag bryr mig verkligen inte vad den har för ösjnbsäjfb-funktioner :P Längtar mer efter att jag skrivit kontrakt för nytt jobb - då tänker jag unna mig nya glasögon! Mycket roligare.
 
Jag har klippt halva vinterhagen med gräsklippartraktorn och det är så tillfredställande när man ser varv på varv bli snaggat och snyggt :up:
Sen gav jag mig på att skotta upp fallfrukten under äppelträdet, men gav mig efter ha fyllt en skottkärra och kört undan. Kroppen sa att det räckte så och jag var duktig och lyssnade :p
 
Måste verkligen köpa en ny laptop... Önskar att jag kunde skicka iväg x-antal tusenlappar och så får jag tillbaka en som matchar det priset. Jag bryr mig verkligen inte vad den har för ösjnbsäjfb-funktioner :P Längtar mer efter att jag skrivit kontrakt för nytt jobb - då tänker jag unna mig nya glasögon! Mycket roligare.
Fick faktiskt tummen ur och beställde en! 2000:- under budget, alltid något. De får sparas till nya glasögon :)
 
I natt tänker jag verkligen försöka stanna upp och se Obama 'live' synd att jag inte dricker kaffe eller Red Bull
 
Sitter med ökad puls på jobbet och funderar över hur många som har fått sitt körkort i ett cornflakespaket. Visst det är störigt med långsamtgående fordon på 2+1 väg men måste man riskera allt för att komma om? Såg inom loppet av 1 minut tre helt idiotiska körningar medan epa-föraren gjorde sitt bästa att rädda situationen. När jag sedan körde om epan på en 2 filig del så kom jag ikapp de som höll på att riskera sitt och andras liv.
Tacksam att mina barn är förbi epa-åldern!
Men eller hur! Dessa idioter som gör såna vansinnesrisker på dessa vägar!
 
Efter sysslor hemma, stallet och vilodag (härlig körtur igår 😊) och hovis då vi kortade ner skointervallet ett par veckor den här gången och det är inget vidare för pållan att stå på 3 ben när flugor terrar en 😝.
Hemma efter middagen satte vi fart och for in till stan och handlade ikväll, så sen var det skönt att varva ner med soffhäng och gott med fruktsallad och lite hackad mörk choklad innan sovdags 😊.
 
Tänk vad man kan älska och bli så glad över sina pälsklingar! Den här gubben är så fantastisk!
Först dressyr och sen leka lös och göra några läggningar. Så underbart när man känner varann så väl och har utvecklat ett språk. Bästa gubbi! 😍
Kompisarliggerochsnackar.PNG
 
Usch, nu börjar jag bli nervös av tanken på att folk sitter på tåg hit just nu och ska lyssna på min presentation i morgon. Jag som utvecklat någon form av social fobi senaste året ska alltså hålla föredrag. Och presentera det som jag har jobbat med sen årsskiftet. Som det finns så mycket åsikter och konflikter kring. Ska leta ut några vänliga ansikten i publiken att ta fasta på, och jag har slängt in några "räddare i nöden" diskussionspunkter som jag kan kasta ut om jag får stark ångest. Usch.. att jag ens gör detta. Men jag kommer att vara så glad i efterhand att jag inte delegerade bort det. Hoppas jag..


Jag brukar tänka att det finns ingen annan som vet vad jag ska säga så det finns ingen som vet om jag säger fel. Nu kanske det inte hjälper om det är en regelrätt ångestattack du får bara en tanke.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: Red_Chili
·
Fordon Jag ska snart iväg på husbilssemester (nåja, festival... :angel:) och har inte varit ute med husbil på många år. Vilka nybörjarmisstag...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: Sassy
·
Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
338
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har en super senior till katt vars klor börjar bli ett problem där hon får sår på öronen av dom när hon kliar. Jag har aldrig klippt...
Svar
6
· Visningar
461
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp