Vad ger ni era hundar för mat?

T

Tessen

Vad ger ni era hundar för mat?

Bara torrfoder? eller samma mat som ni äter?

Vad för torrfoder? Hur mkt på ett ungefär?

Hur många mål mat får hunden per dag?

Mvh Tess
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Bara torrfoder av professional dogfoods high energyfoder (fri tillgång) + fri tillgång på vatten dygnet runt.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Torrfoder, Royal canin german sheperd (junior). Han får mat tre gånger om dan, ett mått varje mål (fullt)
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Royal Canin Mini Sensible, 1,5 deciliter var per dag cirka 100 gram.
De får mat kl 12 och kl 18 ungefär.

Sen får dom Plaque Off alger också en gång per dag.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Jag ger tiken färskfoder, dom är uppdelade i lite olika stora bitar (lokalt producerat) så hur mycket hon får är beroende på hur mycket hon "jobbat". Men hon får ca 1 "bit" per dag uppdelat på två portioner (morgon och kväll). Utöver det får hon märgben, råa morötter och torkad blodpudding då vi tränar.

Hanen får Royal Canin Maxi Dog och då två fulla mått per dag uppdelat på morgon och kväll. Utöver det får han liksom tiken märgben och råa morötter. Som träningsgodis får han även torkad blodpudding och korv.

Matrester får dom väldigt sällan.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Dvärgpinschern äter eukanuba torrfoder ca 100 gram och 1/3 klass om dagen.
Delar upp det på två mål, morgon och kväll.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Min tik får torrfoder, Robur.. 4dl morgon och kväll.. Morgon klockan 7..kväll klockan 18.00
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Tessen skrev:
Vad ger ni era hundar för mat?

Bara torrfoder? eller samma mat som ni äter?

Vad för torrfoder? Hur mkt på ett ungefär?

Hur många mål mat får hunden per dag?

Mvh Tess

De får färskfoder bägge två.

märket är Klass

vuxna Rottis hanen 43kilo 1,5 kilo dag

4,5 månaders valp modell Schäfer 1.2kilo dag

vuxna 2 ggr, valpen oftast 3 ggr
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Min hund äter färskfoder, Nordic. När han väl äter. Vilket sker lite varannan dag.

Vi har testat allt, han GILLAR inte mat :confused:

Han blir erbjuden mat två gånger om dagen. Han ska äta runt 400 gram om dagen, men är glad om han i snitt får i sig 200 gram...

Någon som har något tips? Han är en pinsher som borde väga i alla fall 13-14 kg, nu väger han 12,8. Han ser ju inte mager ut, men skulle vara kul om han åt lite mer...

http://www.hobbe.nu
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Vad ger ni era hundar för mat? Royal Canin Yorkshireterrier

Bara torrfoder? eller samma mat som ni äter? Får matrester iblandat då och då

Vad för torrfoder? Hur mkt på ett ungefär? Smidigt :angel: strax under 2 dl om dagen (100g)

Hur många mål mat får hunden per dag?2 ggr
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Vad ger ni era hundar för mat?

Torrfoder, Standardt Normal

Bara torrfoder? eller samma mat som ni äter?

Ibland lite matrester, men ganska sällan.

Vad för torrfoder? Hur mkt på ett ungefär?

Just nu 17 dl per dag.:) (han har tappat hull pga matvägran pga löptikar)

Hur många mål mat får hunden per dag?

3 mål pga den stora givan. Morgon, middag, kväll.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

här varierar det ganska mycket. just nu får de robur 16/27 (vill ha ett svenskt foder och butiken vill inte gärna ta hem standardt). klunsen får 9-10 dl/dag, tanten 7-8. de får mat två gånger om dagen. ska vi iväg på träning och jag vet att de kommer få en massa godis hoppar jag över ett mål.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Enzo får torrt valpfoder från Hill´s (large breed) enligt rekomendationerna på påsen.

Han får det tre gånger om dagen ca kl.8,13 och 19

Han får matrester i undantagsfall med ursäkten att han har vägt för lite men nu när han gått upp i hull så planerar jag att sluta.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Gnist skrev:
Bara torrfoder av professional dogfoods high energyfoder (fri tillgång) + fri tillgång på vatten dygnet runt.

Du som har så många hundar hur får du det att fungera med "fri tillgång" på mat? Blir det inte så att någon blir fet medans andra äter mindre..........??? Jag är lite nyfiken på detta i och med att jag själv snart kanske har två hundar och som det är i dagsläget har min hund fri tillgång på torrfoder och vatten, så jag har funderat hur det kommer att fungera när det kommer en valp i huset? Om jag måste försöka ändra rutinerna och ta bort den "fria tillgången på mat" och sätta in speciella mattider.

Därav min nyfikenhet hur du får det att fungera!
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Jag har en beauceontik på 2 år / 32 kilo

Hon har fri tillgång på Royal Canin Energy 4800.

Dessutom får hon matrester emellanåt och äter ur hästarnas kraftfoderhinkar när hon får möjlighet :)
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Jag barfar två gånger om dan.

Och så tuggar de i sig den gödsel de kan komma åt på gården... ;)
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Båda äter Royal Canin. Lagotton har Medium Adult och labben har Mobility Support

Ibland får de bara torrfoder, men oftast nån lite matrest i eller burkmat. De äter 2 dl / gång - 2 ggr / dag.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

*kl*

min rottistik (16 mån) äter Royal Canine Maxi Adult (torrfoder)
får ca 175g 2ggr/dag
Inga rester då denna dam haft tendenser att stjäla när vi fick henne.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Torrfoder.. Vet inte vad men Ja.. Några skopor om dagen Har faktist ingen aning (Noll koll) :angel:

Men hon får Av våra rester efter middan, En macka på morgonen typ och kanske ngt Hundgodis men bara så Att hon mår bra :D
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Färskfoder, Nordic special +, 1kg per dag, uppdelat på 2 mål. Weimaraner, 2 år.

De andra får Chudleys torrfoder, labben 5dl om dagen, terriern 1,5-2 dl om dagen.

//E
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
755
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 995
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp