Vad ger ni era hundar för mat?

Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Min hund får robur performance för att han är så smal och vi vill att han ska gå upp i vikt!
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Hihi, ja hon äter ALLT. Men hon är foderämnesallergiker och dammallergiker, så hon får enbart äta just detta fodret... Frolic och sånt är förbjudet och till och med de andra hundarna får äta glutenfritt (dock torrfoder) så att hon inte får en reaktion om hon skulle få en smula där...

Men just Nordics mat vet jag ingen hund som har ratat. Jag hade nog svält hunden, den äter ju när den är hungrig... Dvs, inte trugat i den maten. Men det är ju svårt när man har färskfoder, det blir snabbt ofräscht.


Hade en kille på klubben (lite skruvad var han allt :crazy: ) som har en schäferhane. Hunden äter rätt dåligt så han får vomm. Men för att hunden ska äta, så sitter husse och pratar med honom och matar med sked. Husse är dessutom vegeterian och håller ju på att spy av vommen :angel: Han berättade att husses mamma också är veggo och vägrade ge hunden mat, eftersom det innehöll kött....

//E
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

54.gif

Jag satt och matade min jycke igår med sked, men det var för att jag var hundvakt medans husse är på rymmen, han bor ju med pappa så det blir lite rörigt, idag fick jag röra om maten med sked och hota med kissen igen.:o

Jag är inte knäpp:D
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Vet inte om du syftade på "min" schäferkille, men vomm är ju värsta lyxmaten för de flesta hundar, så måste man sitta och mata med sked där så är det lite snett...

Vi frågade dessutom om han hade provat att ta bort maten och provat att låta hunden blir hungrig på rikitgt, men det var ju synd om hunden...

//E
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

lady_vip skrev:
Vet inte om du syftade på "min" schäferkille, men vomm är ju värsta lyxmaten för de flesta hundar, så måste man sitta och mata med sked där så är det lite snett...

Vi frågade dessutom om han hade provat att ta bort maten och provat att låta hunden blir hungrig på rikitgt, men det var ju synd om hunden...

//E
Folk tror att jag är knäpp när jag matar hunden ibland, men det är när han är riktigt kinkig och husse inte är hemma t ex.
Han är så smal och folk frågar jämt om han inte får nån mat, men det står torrfoder framme och han får klass på kvällen, så när han inte äter blir jag mammig.:D
Har testat att ta bort maten och inte ge honom nåt förrän nästa dag, men han bryr sig inte eftersom mat är inget han kastar sig över och gluffsar i sig glatt. Spelar ingen roll om man testar annan sorts mat. Petig hund och kinkig matte= skedmatning ibland.:cool:
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Kl*

Pappas hundar äter mest ris och kött (älg och rådjur) men dom får även maträstar om det inte är för starkt kryddat och i bland får dom råtägg eller morot och under jakt får dom även mage, tarmar och benen med både klöve och hår på mumma säjer hundarna medans jag ser mer äklad ut.

Kram
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Jag ger min Valp royal canin baby dog...Uppblött...nu får hon 3 ggr om dan....vatten finns hela tiden...:banana:
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Min hund får ProPlan performance for active dogs. fri tillgång...:rofl:
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

mina få doggy orgenal och valp....
tiken ha fri tillgång och valpen få 5 gånger om dagen ....
och så få han blötfpder med.....
och tiken få maträster från oss....
och så ha hon fri tillgång till vatten ......
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Mina får fritillgång på Royal Canin.

Sedan ger vi dem matresterna varje dag.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Jag är nyfiken på varför vissa ger rått kött till era hundar, när ni har fullvärdigt torrfoder?
Misstänker att det finns en jättebra förklaring. Har funderat på det. Vad för kött ger ni?
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Jag ger det mestadels för att min valp som äldre ska gå på färskfoder enbart (Om han fungerar bra på det såklart). Då ger jag honom det delvis redan nu. Dessutom är det väldigt rikt på både protein och fett, och otroligt smakligt och lättsmält.

Nu har han börjat att äta lite mer av köttkrossen, så jag har gjort om hans foderstat lite. Han har fri tillgång på sitt torrfoder (RC Medium Junior) och äter 400 g köttkross om dagen uppdelat på 3 mål. Av torrfodret får han i sig i genomsnitt 3 dl om dagen. Han äter dåligt av torrfoder enbart och blir smal lätt, vilket jag inte vill, därav ännu en anledning till köttkrossen. Den gör honom fin i hullet, han älskar att äta det, det är bra för magen och att se honom studsa, göra kullerbyttor och snurra i luften när han vet att det är mat på gång är bara roligt ;)

Jag ger honom färdig köttkross, går att köpa i djuraffären om man ber dom att ta hem det oftast. Klass tillverkar den exempelvis.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Websters girl skrev:
Jag är nyfiken på varför vissa ger rått kött till era hundar, när ni har fullvärdigt torrfoder?
Misstänker att det finns en jättebra förklaring. Har funderat på det. Vad för kött ger ni?

finns få torrfoder som ens kan mätas sig med Färskfoder om ens nåt kan det.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Mammas settrar får Purina Senior en gång/dag:
Tiken på 9 år får ca 3 dl (blir väldigt lätt tjock)
Hanen på 11 år får ca 5dl

Pappas hundar får Sportsman´s pride högenergifoder en gång/dag:
Jämthundstik 3 år får ca 5 dl (mer under jaktsäsong)
Taxtik 7 år får ca 1,5-2 dl skulle jag tippa på (mer under jaktsäsong)

Alla fyra får matrester, om de inte är för kryddade såklart :smirk:
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Fri tillgång på torrfoder och vatten och ibland lite matrester.
Fodret heter James wellbeloved tror jag.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Verkar som om de flesta i denna tråden ger sina hundar Royal Canin =) mina hundar får Pedigree junior och adult
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

hehe..jag kom på det 2 min efter att jag skrivit=) tack ändå. har hittat ett bättre foder nu.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
755
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 995
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp