Vad ger ni era hundar för mat?

Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Åh. En till som ger Nordic Special +.
Antar att din hund äter som den ska?

Trodde min tröga jycke skulle uppskatta fodervalet och äta som han borde när jag började med Nordic för två månader sen, men icke då. Den första veckan åt han bra. Gick upp ½ kg, men nu har han gått ner igen. Äter inte ens hälften av vad han borde.

Han ger mig gråa hår! :crazy:
Någon som har några idéer?
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Våra får fri tillgång på Royal Canin ... extra active eller nåt. Kommer inte riktigt ihåg namnet. En gång om dagen får de även köttmatrester men inte särskillt mycket. Det är Bordercollies, 6 resp 4 år.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Vi har en hund som aldrig har ätit ordentligt tycker vi. Veterinärerna prisar honom och säger att det är skönt att se en hund som inte är fet, men jag börjar bli riktigt orolig. Vi har testat alla olika knep från att ta bort maten till att ge fri tillgång, vilket han ju får nu. Bäst funkar det om man låter han äta när han vill.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Mina får Royal canin medium.
Tikarna äter 2gr/dag 2 dl/mål.
Hanen äter 3gr/dag 2 dl/mål.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Tie skrev:
Du som har så många hundar hur får du det att fungera med "fri tillgång" på mat? Blir det inte så att någon blir fet medans andra äter mindre..........???

Därav min nyfikenhet hur du får det att fungera!

Ingen hund är fet ;) Varför skulle någon bli det?
Ingen av mina hundar äter mer än vad just den hunden behöver oavsett hur många hundar jag har.
Däremot, så har jag fulla matskålar utplacerade på 4 olika ställen i huset, så att det inte blir trångt runt maten om flera vill äta samtidigt :cool:
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Min tik har fri tillgång till Eukanubas Performance, hög energi, foder (torrfoder). Och fri tillgång till vatten, givetvis.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Knapplån.

Han äter just nu RC Medium Junior och rått kött. 3 portioner om dagen, varav 1½ dl torrfoder och ca 1 dl rått kött varje gång.

Som vuxen planerar jag att han ska äta färskfoder, Klass, som enda foder om han fungerar bra på det. Och det kommer några fler återförsäljare hit till Skåne..

Matrester får han någon gång ibland, smaka en liten bit av olika saker. Mest för att vänja hans mage vid att få i sig lite allt möjligt. Lite Frolic varje dag också, som belöningsgodis.

Är en Amstaff hane på 9 v.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Lillvännen äter Royal Canin Tax men håller på att byta till sensible för han äter dåligt. Han får även lite olja på maten.
Ger han mat på morron och om han ätit upp under dagen så får han ett kvällsmål också.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

De får Royal Canin Club.

Nova, GD 3år, ca 650gr * 2
Tjorven, Lancashire Heleer 6,5år, ca 2dl*2

Sällan människomat, och då främst överbliven pasta. Inget med mycket salt eller kryddor.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Helgött att det fungerar att göra så! Jag tycker det är jättepraktiskt att ha fri tillgång på mat och vatten!
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

De får Robur två gånger om dagen samt matrester när det finns..
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Våran hane på 7 år får ca 3 dl torrfoder uppblött kommer inte ihåg märke, men det är med kyckling och ris, han äter inget annat!
Brukar få en skorpa varje dag när vi äter oxå!
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Min cockervalp äter Hill´s puppy mini/medium, och har precis gått ner till tre måltider/dag. Hon äter ca 150 gram per dag, knappt en dl per måltid.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Tessen skrev:
Vad ger ni era hundar för mat? Carrier Lamm & Ris

Bara torrfoder? eller samma mat som ni äter? Ibland, beror på vad vi har ätit. Men hanen får ALDRIG annan mat då han är allergisk.

Hur mkt på ett ungefär?Hanen 8 dl, tiken 2-3 dl

Hur många mål mat får hunden per dag?1 gång. Ibland äts det upp direkt o ibland sparar de lite. Färskt vatten dygnet runt.

Mvh Tess
//Collieägare
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Mina hundar äter Royal Canin Adult Mini. De får fri tillgång till torrfodret och reglerar själva hur mycket de vill ha och behöver. Det fungerar jättebra.
Ibland får de av min mat eller lite köttfärs.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Min får Carrier valp ihop blandat med kött och ytte pytte lite fil bara så att det binder ihop maten. Han får ca. 15 dl uppdelat på 3 ggr. Någon gång ibland får han lite matrester men endast sådant som är hundvänligt :)

//Smulis
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

dom får oftast vanlig mat..tyvärr. Jag hade helt gett dom enbart torrfoder och ibland men sällan matrester..men så tycker ej min mamma. Köpte dock Eukanuba foder till dem att äta iaf två ggr i veckan men fick illa kvickt reda på att the IAMSÖ company (som tillverkar fodret) har utfört grymma tester på ett flertal hunda ri iolika åldrar där..fruktansvärt..så snu byter jag.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Min hund äter Precept Competition Formula. Ibland blandas det i någon matrest. Jag låter matskålen stå framme hela tiden, erbjuder henne ca. 6 dl per dag men det är olika hur mycket hon äter.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

BARF:ar bägge hundarna, har aldrig haft ngn som matvägrat. :d De får mat ca 2 ggr/dag och äter frukt & grönt, kött och köttben + BARF-gröt. Ibland blir det mer om de får större köttben + de får lite rester från vår mat beroende på vad det är.
 
Sv: Vad ger ni era hundar för mat?

Min hund får klass en gång om dagen (på kvällen) och fri tillgång till torrfoder under dagen. Dessutom får han parmaskinka och rostbiff och skinka i maten på kvällen, lite bortskämd eftersom han knappt fick nån mat hos uppfödaren. Man får locka med att kissen som man inte har ska äta upp maten för honom annars äter han nästan inte.:D

(vi köper skivspill på i*a billigt därav parma m.m):d
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
612
Senast: YlvaG
·
Övr. Hund Hej Har ni några bra tips att få i en fem veckors valp mat? Hon vill bara dia men mamman börjar tröttna på 10 valpar som diar. De andra...
Svar
9
· Visningar
755
Senast: hollypolly
·
Hundhälsa Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han...
Svar
1
· Visningar
507
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
1 995
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp