Vad gäller på idrottsplatser?

snorp

Trådstartare
Vad gäller på kommunala idrottsplatser? Får vem som helst använda löparbanorna under öppettider om det inte pågår nån tävling eller liknande?
 
Om det finns öppettider är det väl just öppet? Här är det ytterst få anläggningar som är öppna för allmän träning, utan man måste boka (och i de allra flesta fall betala hyra) i så fall. På några anläggningar får man träna fritt om man tillhör den klubb som förvaltar utrustningen (även om själva banorna ligger under kommunal förvaltning). Jämför med en ridklubb och låna ridhus...

Ring kommunen och fråga om det inte står något på hemsidan.
 
Vad gäller på kommunala idrottsplatser? Får vem som helst använda löparbanorna under öppettider om det inte pågår nån tävling eller liknande?

Det tror jag. Så länge man inte stör en träning eller tävling. Jag har en i närheten och hade inte ens funderat över det om den inte var upptagen för tillfället.
 
Om det finns öppettider är det väl just öppet? Här är det ytterst få anläggningar som är öppna för allmän träning, utan man måste boka (och i de allra flesta fall betala hyra) i så fall. På några anläggningar får man träna fritt om man tillhör den klubb som förvaltar utrustningen (även om själva banorna ligger under kommunal förvaltning). Jämför med en ridklubb och låna ridhus...

Ring kommunen och fråga om det inte står något på hemsidan.

Jag tror att för privatpersoner är de säkert tillgängliga när det inte är träning eller tävling så länge man inte stör eller förstör. Medan organiserad verksamhet måste boka in sig.
 
Jag har en friidrottsarena utanför och har fattat att den är öppen för allmänheten. Men vet inte hur många som väljer att kuta runt runt på bana när man har ett fint skogsområde som granne..
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsplats går under kommunals kollektivavtal, och enligt avtalet var löneökningen en specifik genomsnittlig summa, en ”pott”. Jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
4 857
Senast: Cambrie
·
Fritid Vilka företag är enklast att använda, till ett vettigt resultat och pris? Nån som har bra tips hur man får till snygga fotoböcker?
Svar
3
· Visningar
220
Hemmet Mamma har ett par gjutjärnspannor som hon gillar att använda men har slutat att vilja använda dem sen de slutade sälja det bästa...
Svar
16
· Visningar
439
Senast: hastflicka
·
Skola & Jobb Hej kära bukare, Jag vill utbilda mig vidare inom grafisk design efter sex år på universitetet. Jag har inget csn kvar på...
Svar
3
· Visningar
591
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp