Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vi fick betala kallhyra trots att vi inte fick stå i stallet (juli månad) på det första ställe jag hade min häst. Vet inte om det egentligen är helt rätt och att sen slänga ut er tre månader låter lite väl häftigt tycker jag.
har fått reda på att stallägaren måste kunna erbjuda likvärdig uppstallningsplats under tiden vi blir utkastade.Men hur det är med kallhyran vet jag inte,,det bör ju vara så att man inte behöver betala ,det är ju jag som inte får stå kvar.
Om jag inte har hästen i stallet, men vill ha boxen kvar får jag betala kallhyra på 500 kr. Men då har jag ju valt de själv och antalet månader/veckor som min polla ska gå ex på bete.
Står det i kontraktet att det blir på detta vis på sommaren så kan hon ju göra så tycker jag. Då vet ju alla om det. Men annars tycker int ejag att man kan slänga ut folk o fä bara så där överhuvud taget.
Sen om du ska betala eller inte kan man ju se från olika håll. Antingen betala för att få stå i boxen till hösten eller att chansa o någon annan tar boxen i stället.
I ditt fall kanske halva kallhyran då eftersom att ni inte har något eget val?
Juridik & Ekonomi
Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
Hundavel & Ras
Hej!
Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.