vad för sorts foder ?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Monkmonk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 116
Sv: vad för sorts foder ?

Han är ju nästan jämngammal med min, det skiljer två veckor mellan dem. Skönt att höra att det finns fler matvrak ;)

Det är helt otroligt vad de kan göra av med energin, Gry är nästan åt det slanka hållet trots den matmängden.

Senast ändrad av en moderator:

Hon kommer att hamna på runt 20kg som vuxen, så såå stor blir hon inte ;)

Men hon förbränner nåt grymt nu, hon ränner efter småfågel ute på gården hela dagarna och så rejsar hon rätt bra ute på fälten.

Jag har fått för mig att han är bottenlös, för han skulle nog lätt kunna få i sig det dubbla på en dag :eek: :D

Plockade ut 2 bebismolarer på honom idag som hängde och dinglade nästan fritt och kollade så alla premolarer fanns och det gjorde de :)

Jag undrar , har du en vuxen hund också? isåfall skulle jag efter en tid med det fodret som uppfödaren använder gå över till samma som den vuxna hunden.Själv använder jag Royal Canin ,kanske dyrt men de tillgodogör sej maten och inte skiter ut allt.Ibland lönar det sej att köpa dyrt.

Här märker man hur mycket det skiljer mellan individer. :)

Vår kille reagerade precis tvärtom på Royal Canin.
Allt gick precis rätt igenom!
Och det var inte lite heller som han skulle äta (rottis), vilket resulterade i att bajshögarna inte var särskilt små alls.
Långt ifrån...
När vi bytte till Friskies (som svärföräldrarnas rottisar äter) blev han bra i magen igen och skiter normalt. :)

Jag undrar , har du en vuxen hund också? isåfall skulle jag efter en tid med det fodret som uppfödaren använder gå över till samma som den vuxna hunden.Själv använder jag Royal Canin ,kanske dyrt men de tillgodogör sej maten och inte skiter ut allt.Ibland lönar det sej att köpa dyrt.

Mina voffar äter oxå royal och är som tokiga på det, skiter betydligt mindre och är MKT bättre i hull,päls,mage,humör osv.

sen vill jag bara säga att din hund i avarbilden e SÅÅÅÅ läcker:love: vilket ansikte!

Det där ska man inte lita på. Vi undrade länge varför vår hund var så röd i tassar/hade klåda och sket som en elefant...när vi bytte foder försvann alltihop. Uppfödaren hade då rekommenderat doggy.

TS, vad för ras ska du köpa?

Jag har hört och träffat på sååå många hundar som har blivit dåliga av doggy. Jag är inte alls glad för det foder. Veterinären sa att det är välldigt många hundar som inet tål detta foder och de har stött på många hundar som är uppfödda på detta som har utvecklat olika allergier eller magsjukdommar.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 182
Senast: linnsan
·
R
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 799
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 113
Senast: Maniac123
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka