vad för sorts foder ?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Monkmonk
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 28
  • Visningar Visningar 2 116
M

Monkmonk

Ska köpa valp och undrar om det finns något bra, näringsrikt foder som ger allt hunden behöver samtidigt som det inte kostar skjortan ?
Kan man ge något vanligt foder som Doggy t.ex ?

Sv: vad för sorts foder ?

Sportsman´s pride är ett bra och prisvärt foder; 399:- för 15kg.

Ska köpa valp och undrar om det finns något bra, näringsrikt foder som ger allt hunden behöver samtidigt som det inte kostar skjortan ?

Det finns många bra foder, men även många dyra foder, och det pågår just nu en prisökning på hundfoder. Finns flera trådar om just hundfoder här på buke om du söker lite.
Jag ger Doggy Proffessional till båda mina. Vuxna hunden äter Doggy Proffessional Extra Active, och valpen Doggy Proffessional Valp. Kan inte säga ännu hur fodret fungerar på valpen då hon endast är 10v gammal, men den vuxna fungerar det bra på. Hon är fin i päls och hull och mår bra. Doggy är ju spannmålsbaserat och inte köttbaserat. Men så länge mina hundar mår bra av det får de äta det.

Jag rekommenderar att fortsätta med fodret uppfödaren ger.

Det är onödigt att byta foder om hunden fungerar på det nuvarande, finns lixom ingen anledning alls enligt mig.

vi ger doggy junior till våran valp, uppfödaren hade redan ett henne det så då fort satte vi

Jag använder Axess hundfoder! Kanonbra! Hunden är blank och fin och pigg och glad! Det kostar inte skjortan heller. Gå in på axess.nu så kan du läsamer, tror det finns ett valpfoder också!

Hundar är individer och ett foder som är kalas för den ena hunden kan vara dåligt för en annan..

Som Lilljessicah skriver, forts använda det som uppfödaren ger så ser du om hunden fungerar på det.

Om den inte skulle det så ja då är det dags att ge sig ut och leta efter ett nytt foder.

När du har valp så är det ingen stor kostnad även om en säck kostar 600:-.
När jag skaffade min senaste valp (schäfer) så räckte en säck valpfoder hela vägen tills det var dags att köpa juniorfoder:)

Köp samma foder som uppfödaren ger! Om du inte har råd med en 600 kronorssäck som räcker 2 mån+ så kanske du inte har råd med hund alls?

Min lilla settertjej är nu 4.5 månader och har snart satt i sig två säckar :o
(ja det är ett bra foder utan massa spannmål).

Köp samma foder som uppfödaren ger! Om du inte har råd med en 600 kronorssäck som räcker 2 mån+ så kanske du inte har råd med hund alls?

Det där ska man inte lita på. Vi undrade länge varför vår hund var så röd i tassar/hade klåda och sket som en elefant...när vi bytte foder försvann alltihop. Uppfödaren hade då rekommenderat doggy.

TS, vad för ras ska du köpa?

det var inte så jag menade , det enda jag menade var att man vill ju inte köpa ett foder för ett antal hundringar som ändå är helt kasst, eller hur ?
startade bara tråden för att få lite råd :)

Hon började på 6dl och sedan en månad tillbaka har hon stått på 10-12dl om dan. Det är helt otroligt hur en så liten hund orkar äta så mkt!

Hon började på 6dl och sedan en månad tillbaka har hon stått på 10-12dl om dan.

Det finns ju fler som äter i den storleksordningen nästan (10dl/dag) nu för tiden :angel:

Ändå är han fin och lagom i kroppen :) Ligger på drygt 50 i mkh nu "lilleman".

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Som rubriken lyder så undrar jag vad ni har för foder till valp? Det finns ju mer val av foder än man kan räkna nästan! Min kom...
2
Svar
22
· Visningar
1 182
Senast: linnsan
·
R
Hundhälsa Det är nu inte särskilt länge kvar tills jag får hem min lilla retrievervalp :heart Jag försöker att förbereda mig och läsa på så mycket...
2
Svar
37
· Visningar
1 799
Senast: Nota
·
Övr. Hund Hej! Vi har en valp här på 4+ veckor som har lite problem med blötlagt foder, vi försöker ge han några kulor om dagen av maten vi har...
Svar
18
· Visningar
1 113
Senast: Maniac123
·
Foder & Strö Min häst ger mig gråa hår. Jag har nu testat Aveve Icelandic mix - om det är mineraler i det vill hon inte äta. St. Hippolyt Höcobs...
Svar
17
· Visningar
919

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka