Vad för ras har denna päls?

Selkirken beskrivs som att pälsen kräver regelbunden pälsvård på sveraks hemsida, det står bara att det "gäller den långhåriga selkirken mer än den korthåriga" - så jag fick uppfattningen att det gällde den korthåriga också även om kanske inte i lika mycket mängd? 🤔
Nu har jag iofs inte katt, men en lockig korthårig hund som fäller. Man kan tro att hon behöver noll pälsvård när man ser henne men lockarna stänger in pälsen som fälls och gör att den stannar där vilket skapar feta och liksom lite hårda lockar till slut. Då behöver hon ett bad och rejäl utborstning av all lös päls som sitter fångad. Katter gör ju sig rena på ett annat sätt än hundar så bad är troligen inte lika nödvändigt men hjälp att borsta bort eventuell fångad päls tror jag uppskattas
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag förlorade min partner in crime sedan nästan femton år, i fredags. Saknaden är avgrundslös och jag tycker att allt saknar mening...
2
Svar
25
· Visningar
2 852
Senast: EmmaBovary
·
L
Övr. Katt Jag har en blandraskatt som med långhårig päls som tovar sig, speciellt kring fällning. Första gången jag klippte honom försökte jag med...
Svar
9
· Visningar
13 571
Senast: lasseman
·
C
Övr. Katt Våra två älsklingar är ju "huskatter" kort och gott - och helt underbara. Men jag funderar ändå litegrann... Vad som kan finnas i... Om...
2
Svar
22
· Visningar
7 689
Senast: Heulwen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föräldrar till barn som rider
  • Födda 2022
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp