L
lasseman
Jag har en blandraskatt som med långhårig päls som tovar sig, speciellt kring fällning. Första gången jag klippte honom försökte jag med makens trimmer, det gick inte alls så det slutade med att jag fick gå över honom med sax.
Han såg inte klok ut! Andra gången lånade jag en klippmaskin från distriktsveterinärerna och klippte honom hemma, jag minns inte märket men tyckte han såg OK ut efter det. Nu senast fick jag hjälp av min svägerska (hon är distriktare) och vi åkte till kliniken. Hon har kanske inte riktigt samma inställning vad gäller estetiken och gjorde det hela snabbt och effektivt=han ser inte klok ut!!! 
Jag åkte hem och skämdes med en katt som blivit nypt av maskinen på flera ställen, blivit skitförbannad och såg ut som en nakenkatt med stora tuffsar.
Så nu tänker jag lösa problemet på egen hand framöver. Men jag behöver investera i en egen maskin. Har sett att det går att få tag i Oster A-5 för 1700, det känns överkomligt, han behöver ändå rakas minst ett par gånger per år och den kan jag också eftertrimma på hästen med. Men är den bra? Den vi klippte med senast på kliniken tog så himla kort, är det något man kan ställa in (det var en Andis). Den förra upplevde jag inte gjorde det men jag vet inte vad det var för märke, svägerskan trodde att det var Oster. Man kunde få dem med två olika klipphastighet, är det viktigt? Och till sist, måste man lägga så mycket pengar som nästan 2000 för att få en fungerande maskin?
Snälla, hjälp mig. Erfarenheter av klippmaskiner mottages tacksamt!
Så nu tänker jag lösa problemet på egen hand framöver. Men jag behöver investera i en egen maskin. Har sett att det går att få tag i Oster A-5 för 1700, det känns överkomligt, han behöver ändå rakas minst ett par gånger per år och den kan jag också eftertrimma på hästen med. Men är den bra? Den vi klippte med senast på kliniken tog så himla kort, är det något man kan ställa in (det var en Andis). Den förra upplevde jag inte gjorde det men jag vet inte vad det var för märke, svägerskan trodde att det var Oster. Man kunde få dem med två olika klipphastighet, är det viktigt? Och till sist, måste man lägga så mycket pengar som nästan 2000 för att få en fungerande maskin?
Snälla, hjälp mig. Erfarenheter av klippmaskiner mottages tacksamt!