vad för golv under golvet?

S

Skumbananen

Vi har nu en fin parkett i större delen av lägenheten. I köket har vi sånt där underbart undergolv, brädor liksom.
Vi skulle ju helst vilja ha det vi har i köket i hela lägenheten, så vem ska man då vända sig till för att få det kollat vad det är för något under?

Sv: vad för golv under golvet?

Hyr ni lägenheten? Annars så är det väl bara att ta bort en bit parkett och kolla vad som är under.

Nej, den är köpt.
Men om vi lyfter på en platta så förstör vi ju parketten väl?

Ja, man får vara försiktig så man inte tar sänder den. Eller så får man ta en bit under bokhyllan....

Tänk på att stegljudsisoleringen lär försämras avesvärt om ni plockar från undergolven.

Men vi har ju redan så i köket. Och det får man ju upp priset på lägenheten på om vi gör det.

Hur gammalt är huset? Vad är det för typ av parkettgolv? Det kan ge en ledtråd.

Personligen skulle jag aldrig bryta upp en originalparkett för att ta fram ett klent undergolv av gran. Om jag ville ha ett lite "mildare" golv så skulle jag istället slipa om parketten och olja den.

Men vi har ju redan så i köket. Och det får man ju upp priset på lägenheten på om vi gör det.

Inte säkert att det påverkar priset, beror på omständigheterna och om det är orginalparkett eller inte. Du säger ju själv att det är en fin parkett, skillnad på att bryta upp en fin parkett och ett plastgolv.

Liknande trådar

Hemmet Jag ska byta golv i min 60-talslägenhet. Originalparketten i vardagsrum och sovrum är bortom räddning enligt golvläggare och jag ogillar...
Svar
12
· Visningar
701
Senast: Stefffie
·
Hemmet Vad har ni för saker hemma som underlättar ert liv? Vad har ni som efter att ni har köpt det önskar ni att ni hade köpt för länge sedan...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 992
Senast: SaraXX
·
Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Hemmet Jag ska renovera mitt hus nästa år. Mycket är sånt som jag velat göra sen jag och exet flyttade in för en massa år sedan och har således...
2
Svar
20
· Visningar
795
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Att curla eller inte curla sina barn
  • Gamla trotjänare
  • Pusseltråden