Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Välfungerande ledning och kompetenta kollegor.
(Jag har inget av det.. )
Bra kollegor.Vad får dig att trivas på och stanna på en arbetsplats?
Jag har funderat varför jag är kvar på nuvarande arbetsplats och det är egentligen bara för att jag vet vad jag har idag och inte vågar byta.
Glömde en sak. Utvecklingsmöjligheter! Annars blir jag uttråkad inom ett par år och säger upp mig. Har adhd och den kommer helt klart till uttryck där .En chef som ger mig frihet och mandat till att ta självständiga beslut . När jag är på rätt plats, vilket jag är idag, så kan chefen vara helt trygg med att jag tar de beslut som är rätt i situationen. Jag får klaustrofobi av micro management och kan helt klart säga upp mig ”bara” pga en sådan chef! Som tur är så har jag en sådan chef i dag, där no news are good news och jag får styra min del av verksamheten som jag bedömer som rätt (jag är också chef). Jag vill heller inte vara en chef som jag själv hade hatat, så jag leder på samma sätt - jag har tillit till att medarbetare löser uppgiften som de bedömer att det görs bäst (men jag stöttar och hjälper såklart efter behov ).
Detta med utvecklingsmöjligheter är bla en sakerna som gör att jag funderar på annat jobb, vet liksom inte hur jag ska utvecklas. Gör samma sak som när jag började för många år sedan. Sen har absolut chef ganska mycket utvecklingspotential också.Glömde en sak. Utvecklingsmöjligheter! Annars blir jag uttråkad inom ett par år och säger upp mig. Har adhd och den kommer helt klart till uttryck där .
Min nuvarande arbetsplats är den jag har varit på längst och det är väldigt mycket på grund av att det är en stor organisation där ansvarsområden aldrig ”tar slut” och vi alltid måste nedprioritera något eftersom vi inte har tid. Det blir på något skumt sätt en trygghet för min rastlösa själ, eftersom jag vet att det alltid är nya arbetsuppgifter och områden som ”väntar” där ute om jag börjar känna mig färdig med något . Jag har jobbat hos arbetsgivaren i ca 3,5 år (olika tjänster i samma avdelning) nu och det är första gången att jag kan se en framtid hos samma arbetsgivare om 5 år .Detta med utvecklingsmöjligheter är bla en sakerna som gör att jag funderar på annat jobb, vet liksom inte hur jag ska utvecklas. Gör samma sak som när jag började för många år sedan. Sen har absolut chef ganska mycket utvecklingspotential också.
Jag jobbar på ett litet företag inom en större koncern, det har gjorts en omorganisation så tänkte att det kanske skulle kunna ge bättre möjligheter, men icke.Min nuvarande arbetsplats är den jag har varit på längst och det är väldigt mycket på grund av att det är en stor organisation där ansvarsområden aldrig ”tar slut” och vi alltid måste nedprioritera något eftersom vi inte har tid. Det blir på något skumt sätt en trygghet för min rastlösa själ, eftersom jag vet att det alltid är nya arbetsuppgifter och områden som ”väntar” där ute om jag börjar känna mig färdig med något . Jag har jobbat hos arbetsgivaren i ca 3,5 år (olika tjänster i samma avdelning) nu och det är första gången att jag kan se en framtid hos samma arbetsgivare om 5 år .