Jag gillar faktiskt inte filmen. Jag tycker inte det är att göra allt för sitt barn på ett positivt sätt utan att barnet isåfall utnyttjar föräldern som ber om en sådan sak. Det finns gränser för vad man som barn "får" be sina föräldrar om och att be en hjärtsjuk person göra detta och att han dessutom får göra det betydligt mycket jobbigare än övriga deltagare tycker jag inte är kärleksfullt utan fult utnyttjande från sonens sida.
Okej om det här bara är något typiskt amerikanskt att det egentligen var pappan som ville ihop med sonen, då är det stort, det är stort att han vill göra något så tufft ihop med sitt barn precis som det hade varit tufft att göra det ihop med sitt barn som kunde springa, simma och cykla själv.
Men, om det verkligen är sonen som har bett om detta så nej, det ser jag inget fint med. Jag ser en förälder som är så van att göra sitt barn till viljes i allt att han gör det även när hans eget välmående och till och med liv står på spel.
Kanske ser jag det annorlunda för att jag är handikappad själv. Jag vet att mina barn och även min sambo skulle kunna göra enormt mycket för mej om jag bad dem men det finns gränser för mej. Man utnyttjar inte kärlek. De stora saker jag inte kan göra själv får jag inse att jag inte kan göra. Jag kan inte kräva av någon att de ska ställa upp och uppoffra sig själva för att jag vill göra saker liknande som i filmen. Jag kan be dem om vardagliga saker, jag kan be dem ta med mej på bio eller till någon särskild affär bara för min skull men aldrig att jag skulle utnyttja dem i kärlekens namn så långt som den här killen sägs ha gjort.