Vad betyder pp?

astronaut

Trådstartare
Försökt googla men hittar verkligen inte (får upp massa annat).

Står helt still i mitt huvud och jag kommer verkligen inte på vad "pp" betyder i "
"storlek 42/44 men sitter bra på mig som är 48/50. Har fickor på sidorna. Har djur i hemmet. 50 kr pp".

"per person" kan det ju knappast vara och det handlar om ETT plagg så "per plagg" är ju också uteslutet.

det är ju fullkomligt värdelöst när man ska behöva gissa sig till vad en förkortning betyder.
Okej när det handlar om vedertagna förkortningar, men jag förstår att du inte fattade - det gjorde inte jag heller....

Verkligen, är man egentligen helt ny på sådana sidor är det ju förståeligt att man inte direkt kommer på det. Är man mer van så är det en annan femma. Pok = prutat och klart. Tycker man borde skriva med hela ordet så slipper de oerfarna gissa sig fram.

Pok betyder för mig "puss och kram" :p och det är inte lätt att veta vad alla påhittade förkortningar betyder.

Här på buke figurerar också en förkortning och uttryck som jag inte sett någon annan stans: KL=knapplån. Jag har fortfarande inte förstått innebörden av det :D

Pp hade jag aldrig kunnat gissa mig till.

Fast jag använder det fortfarande! Om jag svarar t ex dig men vill fortsätta inlägget med en allmän kommentar så skriver jag KL däremellan :p

jo, jag använder det faktiskt med emellanåt, men egentligen är ju poängen med det ganska meningslös ;) Bättre isf att skriva "Generellt" eller "till alla", så en slipper förklara termen "kl" för nya medlemmar när den inte en finns längre :p

TACK! Har pckså undrat över det. Och vad betyder *kl* som står i många trådar här? Vaddå "knapplån"?

Allmänt svar. Nu kan man svara på en tråd utan att behöva besvara ett särskilt inlägg, då skrev man kl för att visa att det inte är ett direkt svar på just det inlägget.

Liknande trådar

Hemmet Jag väljer att posta det här under ett nytt nick då jag inte är särskilt anonym och inte vill att det ska börja gå rykten om att jag...
Svar
15
· Visningar
2 257
Senast: Luff
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 309
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det påsk igen och det är den värsta hög tiden förmig. Så justnu på minner väldigt mycket om väldigt jobbiga saker. Men det är ändå...
2
Svar
32
· Visningar
2 082
Senast: Flixon
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 387

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka