Vad betyder detta?

O

Osis

Då en kompis shettis blev utställd fick hon 87867=36poäng.

Har 8 7 8 6 7 någon speciellt betydelse? Är det bedömning på något speciellt som trav skritt galopp exteriör eller så??

Någon som kan hjälpa mig?

Sv: Vad betyder detta?

Siffra 1; helhetsintryck, typ
siffra 2; huvud, hals, bål
siffra 3; ben
siffra 4; skritt vid hand
siffra 5; trav vid hand

Tack Görel!

har siffrorna någon betygsgrad också va? som ett exempel 1-4 inte godkänd, 5-6 är godkänd, 6-7, väl godkänd och 7-10(10 finns väl?) är mycket väl godkänd..

Eller har jag fel?

<35 poäng = klass 3 (= dåligt)
35-37 p = klass 2
>38 p = klass 1

Eller på utställning
<35 p = brons
35-39 p = silver
40 p eller mer = guld

Är det bland shettisarna som bland halvbloden att för att få guld/diplom så får ingen delpoäng vara under 7 oavsett poängsumman?

En 7:a ska vara "medel", och en häst som får 5x7 ska ses som en medelbra shetland. Nu är det ju dock oftast inte så, poängen ligger nu för tiden oftast högre och de flesta ser väl 38 och uppåt som "godkänt". Men ja... Så var det förr i alla fall. Jag tycker mer det känns som att 8 är "medel", eller i alla fall har det varit det på mina men jag kanske är lyckligt lottad... :smirk:

om jag inte missminner mig så betyder betyg 7 "ganska bra", 8 betyder "bra".

det kan mycket väl stämma. men det tycker jag också låter som betygsskalan i dressyr, dvs 5=godkänd, 6=?, 7=ganska bra, 8=bra, 9=utmärkt, 10=excellent(?)? det kanske är samma i och för sig, men jag har för mig att domarna sagt att 7 "ska" vara godkänt.

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 420
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 970
Senast: Mia_R
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 642
Senast: Gabby_Ossi
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka