Vad betyder det?

Kaeela

Trådstartare
Halloj alla kunniga bukefalister!

Har i alla tider haft travhästar men nu har jag blivit med ett halvblod...tror jag:confused:

Så nu har jag lite frågor här...
Hennes pappa är visst en Holsteiner. Morfar står som Svenskt varmblod. Blir det ett halvblod? Hajjar ingenting? :crazy: Gamla ägaren sa visst att hon var halvblod med lite fullblod i sig.

Det var ju hästen i sig jag föll för och "ridhäst"-stammar säger mig egentligen ingenting, men nu när jag haft henne över ett år kanske det är dags och börja lära sig ett å annat, om inte annat skoj i varje fall.;);

På ASVH´s sida står det F2 efter hennes namn. Vad betyder det?

Vet att ni har koll på allt så jag är tacksam för era svar!

Sv: Vad betyder det?

Halloj alla kunniga bukefalister!

Har i alla tider haft travhästar men nu har jag blivit med ett halvblod...tror jag:confused:

Så nu har jag lite frågor här...
Hennes pappa är visst en Holsteiner. Morfar står som Svenskt varmblod. Blir det ett halvblod? Hajjar ingenting? :crazy: Gamla ägaren sa visst att hon var halvblod med lite fullblod i sig.

Det var ju hästen i sig jag föll för och "ridhäst"-stammar säger mig egentligen ingenting, men nu när jag haft henne över ett år kanske det är dags och börja lära sig ett å annat, om inte annat skoj i varje fall.;);

På ASVH´s sida står det F2 efter hennes namn. Vad betyder det?

Vet att ni har koll på allt så jag är tacksam för era svar!
Det lättaste är att du skriver ut stammen i fyra led eller vad hon heter så kan jag hjälpa dig att kolla om det är varmblodig ridhäst eller varmblodig travhäst som avses.

Du kan PM:a om du inte vill skriva här.

Det är ett "halvblod" du har, de kallas svenskt varmblod. Även hästar från andra europeiska förbund är godkända inom ASVH, tex holstein.

Att det står F2 bakom hästen innebär att hon stammar från en stofamilj som fått nummer 2.

Nu såg jag också dem sista raderna i ts inlägg om F2...

Då behöver du inte skriva ut stammen. Sorry!

Liknande trådar

Trav Vilka skador är vanligast hos travhästar som sprungit trav? och vilka skador är vanligast att dom får i bakknän? Då mitt kära varmblod...
Svar
10
· Visningar
2 565
Senast: Kokosboll
·
Ridning Hej! jag har världens finaste korsningssto, halvblod/fullblod. Har haft henne i ganska precis ett år nu.. För ca. 3 månader flyttade vi...
Svar
14
· Visningar
1 801
Senast: Ronjuwi
·
B
Ekonomi & Juridik hej! nu behöver jag lite hjälp här, köpte en häst förr förra hösten av en galopptränare, hästen var en 2årig hingst och jättetrevlig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 530
Senast: Sammet
·
Avel Jag ber om ursäkt i förväg för ett långt inlägg, och hoppas att nån orkar läsa det ändå. Det finns många diskussioner om vad som ska...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
11 289
Senast: Derring-Do
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka