Vad betyder det?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare crux_ansata
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 731
C

crux_ansata

Hittade en länk till en avelssida för svenska halvblod och fick massor av information om stoet jag har, som jag inte visste. :)

Men.. Långt bak i släkten, sista stoet som fanns med på mammans
sida.. Vad betyder det som står efter namnet?
Majborg 1953 RÄc , står det - Vad menas med det??

/ M - som inte är ett dugg insatt eller kunnig inom avel :o :D

Sv: Vad betyder det?

RÄc betyder att stoet är infört i det tredje supplementhäftet till det tredje huvudbandet av Rasstambok för ädla hästar, alltså ett sätt att visa i vilken stambok man kan hitta henne. 1953 är det stamboksnummer hon hade. RÄ=Rasstambok för ädla hästar är föregångaren till nuvarande Riksstambok för svenska varmblodiga hästen.

Liknande trådar

Äldre Nu börjar ångesten komma krypande och jag hatar att känna såhär varje år. Mina föräldrar är skilda sen ca 30 år tillbaka, de har två... 2 3
Svar
49
· Visningar
4 938
Avel I mitt stall finns en jättefin valack, av halvblodstyp, som lite skämtsamt brukar kallas "Dressyrkungen" för att han, trotts att han är...
Svar
8
· Visningar
3 731
Relationer Måste vara anonym eftersom detta är ett något känsligt ämne. Skulle någon råka känna igen mig så ber jag om diskretion.. Något konstigt... 2
Svar
28
· Visningar
3 847
Senast: Modest
·
W
Hästvård Jag har precis fått hem ägarbevis från AQHA på min nya häst, sist i brevet står det att min häst är släkt med kända HYPP hästar och de...
Svar
12
· Visningar
2 437
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka