Vad betyder bokstäverna på FT- kortet?

M

Mariika

Tog mitt Ft kort för fem år sen på ett ridläger, men har inte kunnat tävla något. På mitt kort står det "FF", någon som vet vad det betyder? Trodde nämligen att det stod så på alla som tog för ponny men läste ett gamalt inlägg här att vissa har Fh, Fp etc.
Någon fälttävlansnisse som har lust att förklara? :bow:

Anledningen är att jag för första gången faktiskt verkar ha en häst som jag skulle kunna starta debutant med till sommaren (vet att jag måste läsa upp för häst.)

Sv: Vad betyder bokstäverna på FT- kortet?

Det kan inte vara så att det är initialerna för den som du tog kortet för?

Nej, intitialerna står under, det är en liten klisterlapp med två stora FF. :confused:

Men oavsett så är det vell inte giltigt längre, man måste vell starta efter senast 1 lr 2 år efter. Eller är jag helt ute å cyklar nu? Hur är det föresten om amn har startat och sen tar uppehåll hur lång tid får det gå då?
För övrigt vet jag inte vad det betyder...:smirk:

Senast ändrad av en moderator:

Klart det går att använda.. Men du måste göra om rid provet med en stor häst bara:banana:

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 359
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 535
Senast: Cilva
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 417
Senast: mackan
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 653
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar