Vad betalar ni...

Sv: Vad betalar ni...

Jaa... Har bara ungefärlig koll på helskoning som jag tror ligger på 900:- för en ponny (min är D-ponny). Skulle kunna vara 500:- för halvskoning kanske. Lite dyrt kanske men jag är himla nöjd med min hovslagare, han är en ängel som råkar göra ett riktigt bra jobb med min hästs halvkassa hovar. Eller ja, de börjar bli bättre nu när han har skott i två-tre år men som sagt, mycket duktig :bump:

Betlar ca 720 kr för halv-skoning inkl. skor och sömm. Ca 1000 kr för hel-skoning inkl. skor och sömm. Min hovslagare är värd varenda krona!:love:

Jag betalar 250 för verkning runt om och 450 för halvskoning med nya skor. 850 för helskoning med nya skor.

Hörde mig för hos en hovslagare som skulle ha 800:- för halvskoning,har aldrig hafft han innan så jag kan inte bedömma om han är bra eller dålig,och i fall han är "värd" 800:-..

Söker nån som vill sko en unghäst som aldrig haft skor på sig tidigare,är alla hovslagare beredda att sko en sån,eller brukar dom backa? :p

Tror inte de backa men uppskattar säkert att hästen är välhanterad och att man förberett hästen genom att hålla upp hoven längre stunder och "slagit" på hoven med träklubba för att efterlikna skoningssättet. De vill nog gärna veta det innan också så att de kan räkna in längre tid i fall det skulle behövas.

Fick tag på en nu som skulle kunna sko utan problem. Berättade att hästen aldrig hafft skor på sig,men han är välhanterad och snäll att verka. Han kommer på onsdag,så då får vi se hur det går!

Vill helst ha min hovis som verkat honnom,men h*n vill nog inte sko en häst för första gången,när han är skodd ett par gånger så går jag tillbaka. :D

Hur mycket betalar ni för skoning på framhovarna?

(och så klart verkning runt om då...)

Jag betalar :
Inställelseavgift : 80 kr
verkning : 160 kr
Helskoning : 600 kr
Skoning med slideskor + 80 kr

Min hovslagare har med sig ett släp med varmskoningugnar mm
Han varmskor alltid mina hästar . :bow::banana:

Jag betalar 500 kr för att sko och verka mina hästar runt om! (:

Det är vad jag får betala för en framskoning,men enligt rekomendationerna så stämmer det bra,med tanke på att det var med skor och allt.

400kr(en kompis) han är världens bästa hovslagare i mina ögon(och jag har bara hört gott om honom från andra oxå) han får ordning på alla hovar och är väldigt snäll och go med hästarna, vilket är väldigt viktigt enligt mig. har fått hem många bråkstakar men min hovis har alltid fått ordning på dom utan massa stryk och dyl som jag vet att många andra skulle ha gett.

*kl*

jag ger 550kr för halvskoning inkl. moms, bensin m.m.
min hovis kör med varmskoning

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: Oh_really
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 406
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 324
Ekonomi & Juridik Nyfiken på vad ni som står uppstallade betalar för extratjänster, eller vad ni som driver stall tar betalt för dessa? Kanske har ni en...
Svar
10
· Visningar
876

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka