Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Huvudstaden: 300 för 30 min för A-tränare. Är då »hemma« (hos mig som såväl tränaren). Tränaren tar lite mer när hon åker iväg. Själv är jag aukt C och tar 240 kr för 30 min och 300 för 45 min. Åker då några mil och har minst 4 elever efter varandra.
Ganska normala priser – mot det lägre hållet – i dessa trakter.
När jag red klassisk dressyr så var priserna för min tränare (red i Vallentuna, sthlm):
45 min lektion = 350 kr (40 Euro)
30 min lektion = 250 kr
Sedan hade hon även klippkort:
Klippkort endast förköp, gäller 60 dagar från köpdatum
45 min * 4 st, pris 1300 kr (dvs 325 kr/lektion)
30 min * 4 st, pris 900 kr (dvs 225 kr/lektion)
Milersättning: 20 kr/mil tillkommer på alla resor.
tränar i östergötland, betalar 125:- för enskild ridning, en halvtimme, och följaktligen skulle det bli 250:- i timmen.
Hon jag rider för är dipl. ridinstruktör och jag skulle inte vilja rida för någon annan, hon är fantastisk!
bor i gävleborg och betalar 120 kr för 45 minuters ridning. ibland mer, ibland mindre beroende på hur det går. slutar aldrig om det går dåligt. tränaren rider S:t George iaf även om h*n inte är utbildad. det kostar lika mycket om h*n kommer som om jag åker dit. samma för hopptränare.
min tränare är verkligen fantastisk!! skulle inte vilja träna för någon annan!
Okej...det var en smula klantigt uttryckt kanske men en ridlektion. de flesta tränare står noginte med klockan utan det är kanske mer upp till var och en vad man vill få ut av lektionen (dvs att man värmer upp innan etc.)
Väldigt bra att få lite referenser när det gäller priserna.
den ena är B-tränare och tar 300 kr för 45 min. Då är det inklusive manegeavg eftersom vi är hos henne. Är vi någon gång på annan anläggning så tillkommer ridhushyra.
Min andra tränare tar 320 kr för 60 min. Vet inte vad hon har för utbildningsnivå men hon är en av de mer kända i sverige iaf...
Man får ju anpassa sitt upplägg efter passets längd, rider vi 45 min är jag ju framriden ordentligt medan om vi rider 60 min så blir det mindre uppvärmning innan.
Jag har ridit för lite olika tränare.
Min vanliga tränare (C-tränare) 250:- för 60 minuter. (Favorit!) Hon är så duktig och har så otroligt många bra och kreativa övningar.
Sen har jag ridit för en av våra mer kända unghästutbildare några gånger. 400-500:- för 45 minuter.
C-tränare som jag rider för hemma (när hon är där ca 1 gång i månaden) 200:- för 30 minuter (Gillar henne jättemycket också!) Kanonduktig med unghästar!
Tyska tränaren 1000:- för 45 minuter (Dyrt , men man får ju betala del av resan också.) Värt det helt klart, fick suverän hjälp sist!
Betalar 200kr for 30min, bor på Gotland.
Till det kommer ridhuskort på 150kr, men då får man rida hur mkt som helst. H*n e inte utbildad men e väldigt duktig ändå.
Min tränare dömer t.o.m LA men är MSV B aspirant. Hon har träningar i Örebro, Värmland och jag tror även hon har (eller åtminstone har haft) träningar även i Västra götalands län. Hon tar 300 kr för 60 min när hon kommer ut till oss, då måste vi vara åtminstone 3 stycken. Jag tror hon tar 250 kr på hemmaplan men då brukar hon även ta ut 50 kr i ridhushyra (jag brukar dock få lite specialpris.. )
Jag tycker förövrigt inte att en timme är så långt för en dressyrträning åtminstone inte för denna tränaren. Jag brukar dock inte nämnvärt rida fram min häst mer en att skritta ett par varv innan träningen börjar och sedan blir det ju oftast en del kortare skrittpauser emellanåt samt att min tränare är väldigt noga och tydlig med att förklara olika saker hon ställer även frågor osv. så i princip är det så att det vävs in en del teori i ridpassen vilket gör att 60 min känns ganska optimalt.
För de yngre, under 12 år tror jag det är, tar hon dock bara 200 kr och där brukar ridpassen vara lite kortare, max ca 45 min.
Sedan brukar även unghästar kanske inte ridas fullt ut 60 min och då brukar hon inte heller ta ut fullt pris, utan hon anpassar sig efter ekipagen och dess behov.
Hästnyheter Å andra sidan måste de ju kolla starthistoriken om man ska kunna stoppa den här typen av stolpskott, eftersom de inte verkar ha eget förnuft
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.