Sv: Vad betalar ni som är medryttare, fodervärd, hyr häst eller är skötare?
vad betalar ni för hästen ni hyr, sköter osv.? Behöver ni betala något till ägaren eller är det någon särskilt ni måste stå för, typ hovslagare, foder mm.?
Jag betalar inget (förutom om något går sönder pga att jag är oaktsam då, vi har inget kontrakt som säger det, men det är ju självklart)
Hur mycket får ni göra med hästen/ponnyn? Bara skritt i skogen, långa uteritter, träna och tävla med hästen eller något annat?
Hästen är under igångsättning just nu, så det är 40-60 min skritt och några travpass på ca 500 meter i taget, lite beroende på dasformen och underlaget
Hur ofta är hästen "din"?
2 dagar/vecka
Vad måste du göra när du har hand om hästen?
mocka, lägga upp foder, fylla vatten i hagen om hon går i en utan vattenkopp, ev ta intag/fodring på vintern (kollektivstall), sköta om ev skador

(hon är rätt olycksbenägen, i vintras gick hon omkull och fick två djupa sår på framknäna och var oridbar ca 2 månader)
Berätta gärna lite mer om både hästen och dig också 
Hästen är en 20-årig varmblodstravare. Hon är westernriden, inte direkt utbildad. Rätt lugn och sansad, bockar eller sticker aldrig, men trippar gärna ut i vägkanten (=ut på åkern) eller vänder hemåt när något är lite läskig. Hon är lite damig, hon vet vad hon vill och är rätt speciell. Väldigt kelig

Jag är 16 år, har ridit på ridskola sen jag var 7. Jessica har jag ridit sen i höstas, men nu till hösten börjar jag på bollerup och kommer tyvärr inte kunna fortsätta