Vad betalar ni i försäkring?

Sockerbit

Trådstartare
Frågan är enkel... vad kostar eran hästs försäkring årligen? Är såklart också nyfiken på vilken typ av försäkring samt vad för sorts häst (ålder, kön, ras osv) ;) Även intressant vad för självrisk ni har! :)

Sv: Vad betalar ni i försäkring?

Jag har agria! Årspremie 2704:-. Har A1 liv, A1 användbarhet och A1+. Självrisken hittar jag inte i papprena tyvärr. Min häst är 3 år, korsningsponny och ett sto. :)

Det var inte så farligt dyrt... hur stor ponny och användningsområde? :)

Agria, självrisk:2800 + 20%, 16-årigt halvblodssto med 60' i vetvård och 10' i liv, A1.

Kostar ca 3000/år

Senast ändrad:

Arabiskt fullblod hingst: 260/mån agria. Liv 25000 (inköpningspris, var ej inriden eller trevlig) vet vård 60 000. A1..
150, ridning/träning/tävling..
Ringde o skulle höja liv försäkring till 45000 dock sa agria att de skulle nog bli dyrt för mig i månaden och kommer inte få ut så mycket mer ändå
Vid skador osv. Skulle han bryta ett ben behöver jag inte 45000 då räcker de med inköpspriset faktiskt därav att jag funderar på att inte höja liv utan vetvård till 120 000...Skulle kosta någon hundring till.
Varmblodsto liv 5000 samt vetvård 60 000:-
Betalar 250:-/mån på hennes försäkring...
Står i hagen med valack, sällskap..

Nu minns jag inga exakta priser o har inte försäkringspapprena tillgängliga... Men på något ungefär...

1. sto 9år islandshäst: 4600:-
2. vallack 16år islandshäst: 2100:-
3. vallack 16år islandshäst: 5500:-
4. sto 1 år islandshäst: 1800:-
5. sto 1år islandshäst: 1800:-

Det som skiljer dom är livpengarna och ersättningsvärdet på veterinärvården. De som är lite billigare ligger runt 20' i liv och har bara 50' i vet.vård. De andra två är uppe i liv 55', 45' och vet.vård 100'.

Tror jag hade tjänat mer på att spara pengarna istället och använda det om något händer...

shetland/russ korsning, körning
950 kr om året
120 000 vetvård, 5000 liv
självrisk 1800+ 20%

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 340
Senast: Grazing
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 105
Senast: Lavinia
·
Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 374
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 709
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30