Vad betalar ni för ert grovfoder?

Sv: Vad betalar ni för ert grovfoder?

Hö? Vi har hö
Vart bor ni? Bor i Örebro län
Hur stor mängd köper ni in i taget? Vi tog i år in hö från egen vall, så vi betalde bara bonden för jobbet och maskinkostnaderna. Sen har jag själv skickat in analys. Allt hö tog vi in direkt på skullen när det var torrt. Fick på detta sätt analyserat hö (svaren har inte kommit än) för 66 öre per kilo! ;)

Vi betalar 1,75 per kg TS inklusive frakt och moms, det är hösilage vi köper. Vi brukar behöva ca 15 ton, och bor en bit utanför storstaden.

I år kommer vi att ha hösilage, kommer att få betala ca 70 öre kg.
Vi köper ca 30 ton.
Bor i Uppland

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
591
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
642
Senast: Sesca
·
Hemmet Behöver ganska akut byta spis (inbyggnadshäll) och fläkt i köket och det kommer ganska olägligt, då en stor del av bufferten hamnat på...
2 3
Svar
41
· Visningar
1 442
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar