Vad behöver man köpa?

Sv: Vad behöver man köpa?

Dom fran Ikea är jättebra, lagom stora och billiga.

Maja kräks mkt sa filtarna behöver tvättas ofta. Sen har vi tex. en bomullsfilt att lägga pa när hon sover under dagen, en lite tjockare microfleece pa natten, en fleecefilt att lägga pa i vagnen osv.

Vi har massa olika filtar, 2 velour/jersey (vanliga bebisfiltar) används i vagnen eller på golv/soffa i sängen mm, 2 nätfiltar perfekta i somras i/på vagnen som vind/solskydd, 2 tunna bomullsflanell som är mysiga vid sovning/matning, 2 hemmagjorda i olika storlekar med fleece inklätt i mysigt tunnt velourtyg de är perfekta att linda in bebis i om man ska ut kort stund, i vagnen eller i soffan/på golvet.
Så filtar gillar vi mycket här :)

kl

Ikeas tvättlappar är super vid matning, kräk o så.
även mindre handdukar är bra vid slabbig amning ;)

Här tycker vi omlottbodies är super, trisst nu när hon närmar sig stl 74 då vi inte hittar större än stl 68 i omlott.
Väldigt praktiskt med omlott när det händer "olyckor" så man inte behöver krångla kladdet över huvudet.
Vi handlar oxå mycket begagnat, ofta jättefina kläder/saker till en billig peng.
Sedan gillar vi tvärtemot de flesta tröjor med luva, enkelt sätt att skydda nacke/huvud om man bara ska ut en snabbis :)
Byxor/pyjamas med fot funkar inte alls på vår sprattlas, fötterna åker in i benen och hon blir arg :D

Hur mycket/många man behöver innan beror väl mycket på tvättmöjligheter,
har man otur kan det bli några ombyten på en dag om bebis kräks mycket.

Senast ändrad:

Jag skippar strumpor hemma om det inte är kallt inne. Har ju inte vantar på honom inomhus och han älskar att använda tår och fötter i babygymmet.

Ikea har bra fleecefiltar, vi köpte en grön och två orangea, vi använder dem mycket och de var riktigt billiga och jag tycker de var snygga. Letade filt på google bildsök och tyckte bäst om Ikeas utseendemässigt :) (de andra var för färglösa och snuttiga). Filtar kan kosta runt 300 kr annars.

Senast ändrad:

Vi har fått en spjälsäng och jag funderar på om man behöver ha någonting i den och bädda in runt bebisen så att den slipper simma runt i en stor säng, hur har ni gjort?

Nu har vi långa korvar av handdukar under lakanet på båda sidor. Precis när han kom hem lade vi honom på tvären i sängen och skar av den på sidan så det blev trångt. Han använde bara 25% av den :laugh: I början körde vi på varm pyamas och tunn fleecefilt över bara. Nu känns han så stor så han får ha spjälsängtäcket.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 936
Senast: __sofia__
·
B
Övr. Hund Jag har i nuläget 4 stycken stora hundar, två tikar (Bernen Sennen och Samojed) och två hanar (Weimaran och Dobbermann). Jag bor ute på...
2
Svar
24
· Visningar
3 874
Senast: em-pirre
·
B
Ekonomi & Juridik hej! nu behöver jag lite hjälp här, köpte en häst förr förra hösten av en galopptränare, hästen var en 2årig hingst och jättetrevlig...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
15 323
Senast: Sammet
·
L
Ekonomi & Juridik OBS – KOPIERA INTE NÄR DU SKRIVER SVAR pga LÅNGT INLÄGG – gör en egen sammanställning med TIPS / RÅD – Tack !!!! Förvirringen känns...
2
Svar
24
· Visningar
5 941
Senast: Lyckan i Halland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?