Vad behövs?

Jolanta

Trådstartare
Vad behöver man för grejer till en nyfödd?

Alltså, allt ifrån kläder till barnvagnar

Gör gärna en lista!
 
Sv: Vad behövs?

Jag hade inte samlat på mig så mycket när jag fick min, men bra att ha, tycker jag, är:

Lite kläder, bodies, byxor, pyjamas, mössa, overall om det är vinter
Barnvagn
Babyskydd, om man har bil
Skötbord
Babysitter
Liten kudde och en filt
Säng till bebis om man inte vill ha han/henne i sängen
Lite skötgrejor som t ex tvättlappar, puder, barnolja
Amningsinlägg

Har säkert glömt något.
 
Sv: Vad behövs?

Lite kläder, bodies, byxor, pyjamas, mössa, overall om det är vinter Har lite, måste handlas mer
Barnvagn Får av svärfar
Babyskydd, om man har bil Får av mamma
Skötbord
Babysitter
Liten kudde och en filt
Säng till bebis om man inte vill ha han/henne i sängen Får av svärmor
Lite skötgrejor som t ex tvättlappar, puder, barnolja
Amningsinlägg


Tack!
 
Sv: Vad behövs?

Jag hade inte samlat på mig så mycket när jag fick min, men bra att ha, tycker jag, är:

Lite kläder, bodies, byxor, pyjamas, mössa, overall om det är vinter
Barnvagn
Babyskydd, om man har bil
Skötbord
Babysitter
Liten kudde och en filt
Säng till bebis om man inte vill ha han/henne i sängen
Lite skötgrejor som t ex tvättlappar, puder, barnolja
Amningsinlägg

Har säkert glömt något.

lägger till lite som jag tyckte var bra att ha när Jason var född

Blöjor
Rumpsalva
Kräklappar eller en HÖG med handukar man inte är rädd om
Bröstvårtssalva
lakan till bebissängen
Spjälskydd


Vill slå ett slag för bodysar!
Man kan aldrig få för många!!!
Köp dock inte för mycke smått, bodysar gör inget om dom e lite stora
 
Sv: Vad behövs?

Vill slå ett slag för bodysar!
Man kan aldrig få för många!!!
Köp dock inte för mycke smått, bodysar gör inget om dom e lite stora

Bodys som man knäpper omlott rekommenderar jag varmt!
Jag tyckte det kändes så konstigt att knöla över huvudet när min pojk var nyfödd. Jag var inte så van och han kändes så liten och skör...:love:
Nu är han 3 mån och mer stadig och framför allt är jag mer van så nu drar vi över huvudet :)
 
Sv: Vad behövs?

Om jag skulle ha ett barn till skulle jag se till att ha en elastisk sjal hemma att bära barnet i.

Pappersservetter att torka bort värsta lösa bajset med, Eldorados tycker jag är bäst (billigast också).

Mössa som passar årstiden.
 
Sv: Vad behövs?

Håller med, köp storlek 62 minst. Efter några tvättar har kläderna krymt barnen växer ju en storlek på tre veckor i början!

Vi hade inget skötbord men ett underlägg från ikea(60kr) som vi lade på sängen/bordet när det var dax att byta.
Febertermometer.
Film till kameran.

Köp inte för mycket. Helt plötsligt när ungen har kommit får man massor av småbarnskläder o saker. Tom pappas gamla jobbarkompis fick vi två kassar kläder av!

Du behöver bra tidningar/böcker. På bb är det många barn o pappor som sover efter förlossningen o själv kan man få vara vaken...

Passa på innan förlossningen att gå till frissan/tandläkarn för sen vill du vara hemma.
 
Sv: Vad behövs?

En bärsjal är jättebra att ha!
Man kan ha bebisen nära samtidigt som man får saker gjorda.
En elastisk sjal är bra att ha i början.
Jag hade dock en vävd sjal från början.
De är rätt dyra i inköp kan man tycka, men det är bra andrahandsvärde på dem.
 
Sv: Vad behövs?

Vilken bra tråd! Inte för att jag har så bråttom, men det är lika bra att börja köpa saker nu och dela upp det hela så att man slipper punga ut en massa pengar på babysaker i "sista minuten". :angel:

Det här är vad jag köpt i klädväg hittills :love:

Photo_18942_641150.JPG

Photo_18942_641151.JPG


Sen har vi även fått en Emmaljunga City Cross med tillhörande duo-lift och regnskydd av min mamma. :love:
 
Sv: Vad behövs?

Förutom saker som andra redan radat upp har jag haft riktigt stor användning för min bärsele (alternativt bärsjal då). Om bebisen är gnällig är det guld värt att kunna bära runt den på magen. Den är även bra att ha om man är på stan eller i mataffären eller på skogspromenader (ibland vill bebisen nämligen inte ligga i vagnen).
 
Sv: Vad behövs?

Vilken bra tråd! Inte för att jag har så bråttom, men det är lika bra att börja köpa saker nu och dela upp det hela så att man slipper punga ut en massa pengar på babysaker i "sista minuten". :angel:

Kläderna på första bilden var ju bara SÅÅ underbara!
Var har du hittat dem?

Apropå att inte ha råd/vill punga massa pengar samtidigt så är det kanske en liten idé att lägga undan lite varje månad så kan man i större utsträckning "impulsköpa" i sluten/början av bebistiden.
Önskar nu att jag hade gjort det :cry:
Har sett några söta bodys som jag hade velat köpa men fick hålla mig:(
 
Sv: Vad behövs?

Dom är inhandlade på Cubus, Åhlens och H&M. :idea:

Jag ska lägga undan massa pengar att ha första tiden när man lär komma på en massa saker som man måste ha. Hoppas på att kunna lägga undan 10 000 denna månad till sånt. :)

Sen kommer jag att få passande ca 10 000 tillbaka på skatten nästa år. :bow:
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 163
Skola & Jobb Vad använder ni för digital Att göra-lista? Jag gick motvilligt ifrån min analoga lista (älskar att stryka!) för en tid sen eftersom jag...
Svar
7
· Visningar
563
Tjatter Som rubriken lyder - har ni någon grej som är en sån där "alla andra har gjort det" men inte ni? Nu tänker jag inte stora grejer som att...
11 12 13
Svar
245
· Visningar
11 797
Senast: Lingon
·
Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 087

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Välja hingst

Omröstningar

Tillbaka
Upp