Vad avråder ni från att kolsyra.

• Mat
  • Trådstartare Trådstartare Cattis_E
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 43
  • Visningar Visningar 3 214
Vad händer om man kolsyrar tex vin? Har förstått att det inte är en bra ide, men varför inte?
Jag har även funderat på om man kan kolsyra läsk som inte har så mycket kolsyra kvar, är det en bra eller dålig ide?
Svärfar försökte en gång förbättra kolsyra i avslagen läsk i deras SodaStream... De fick städa läsk i taket efteråt.

Så jag tror att du riskerar att få ett stort städjobb om du kolsyrar något annat än rent vatten.

Vad händer om man kolsyrar tex vin? Har förstått att det inte är en bra ide, men varför inte?
Jag har även funderat på om man kan kolsyra läsk som inte har så mycket kolsyra kvar, är det en bra eller dålig ide?
Det sprutar åt alla håll.

Man ska kolsyra rent vatten och sen kan man smaksätta eller blanda det kolsyrade vattnet med något annat.

Svärfar försökte en gång förbättra kolsyra i avslagen läsk i deras SodaStream... De fick städa läsk i taket efteråt.

Så jag tror att du riskerar att få ett stort städjobb om du kolsyrar något annat än rent vatten.

Hög igenkänningsfaktor där.

Avslagen läsk kan man fylla på med redan kolsyrat vatten. Vissa läsk blir till och med godare.

Liknande trådar

Mat Jag äter ju mycket knäckebröd just nu. Det är väldigt gott, med både det ena och det andra på faktiskt. Har haft en period med... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
2 181
Senast: Bulldoozer
·
Mat Jag är nu i en relation där mitt ointresse för mat och matlagning börjar bli ett problem. Det är inte nytt för mig att vara i denna... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 383
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Jag läste tråden där någon efterfrågade tips på en fotobok och då dök denna tanke upp men jag tänkte att den gjorde sig bättre i en egen... 2
Svar
26
· Visningar
1 164
Senast: Iamia
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
576
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka