Vad äter era hundar?

Sv: Vad äter era hundar?

Vad har ni för hund?
En tollare och en kelpie, tikar
Hur aktiva är ni?
Ganska aktiva.
Är ni nöjda med fodret?
Ja mycket nöjd! Äter Acana wild praire och hundarna funkar super på det. Spannmålsfritt och 60% kött.
Hur mycket kostar det?
Ingen aning!
Hur mycket köper ni per gång och hur länge räcker det?
Lite olika storlekar men fodret är drygt och räcker länge.

Min har fri tillgång på morotsbitar (äter kanske en halv lite mindre om dagen i genomsnitt, vissa dagar äter han inga morötter alls) och dessutom lite (för honom) besvärligare tugg som "batong" från Olivers. Då kan han äta om han är hungrig och så gnaga när han vill. Han kan ha samma batong i flera veckor :D

Vad har ni för hund?
Dvärgpinscher x 2 (båda är vuxna men i olika storlek; 6,5 och 3,5 kg)

Hur aktiva är ni?
Just nu; not much.
Vi leker och busar, men går inte så långa promenader. Hundarna aktiverar varandra väldigt bra. När det inte är snö och kallt tränar vi agility någon gång i veckan och går längre promenader.

Är ni nöjda med fodret?
Just nu äter de Naturally Wild (fisk) från Eukanuba pga att Billy matvägrade och Ivan gör som Billy gör, tidigare åt de Standart Hjort pga att Ivan behövde mer kalcium, innan dess Royal Canin.
Jag är nöjd när de äter.
Och de äter fiskfodret, alltså är jag nöjd.

Hur mycket kostar det?
Vet inte riktigt. 60-70 kronor/kg kanske?

Hur mycket köper ni per gång och hur länge räcker det?
En liten säck (2 eller 2,5 kg) räcker i nästan en månad.

Senast ändrad:

Kanske vore nåt att prova, antingen morotsbitar i en skål eller fylla ut med riven morot i maten:)

Hundben går åt fort här annars, iaf storhunn tuggar upp dom på 1-2 dagar och då är det hårda och sega ben.

Men morot ska jag pröva!

Morötter är toppen! Mitt matvrak till malamute får morötter ganska ofta eftersom hon har en förmåga att ständigt gå runt och påstå att hon är hungrig :D

Liknande trådar

Övr. Hund För att inte kapa sällskapshundstråden. Vad menas egentligen när uppfödare skriver så? Om det är en jaktras och de enbart säljer till...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 687
Senast: Puffindog
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
867
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
779
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 394
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka