Vad är skillnaden på antiskallhalsband?

Apollo

Trådstartare
Satt och pratade med en bekant om antiskallhalsband.
Fick veta att det finns en sort som ger en dusch och en sort som ger ett ljud.
Hur de reagerar på en dusch kan jag tänka mig, men hur reagerar de på den andra typen av halsband som avger ett ljud, nån som provat?

Sv: Vad är skillnaden på antiskallhalsband?

Finns dom som vibrerar också...

Har dock ingen egen erfarenhet av halsbanden

Jag anser att alla typer av antiskallhalband är förkastliga. De gör en frustrerad hund ännu mer frustrerad. Fråga vilken etolog som helst.

Använd dem inte!!

Min chef använde ett som sprutade citron på nosen. och det funkade kanon. Hunden slutade skälla på bara någon vecka och behöver nu inte lägre det halsbandet.

jag tycker nog ändå att halsbanden har ett användningsområde. har man t ex en hund som vaktar mycket och skäller varje gång någon rör sig i trappen kan hyresavtalet hänga på att man får tyst på hunden. allt skällande behöver inte bero på att hunden är frustrerad.

Jag skulle kunna tänka mig att det fungerar bra på olika sätt
En hund som själ uppe på bord o bänkar. Där kan det nog fungera bra.
Jag har aldrig provat detta halsband

Jag använde förr den som sprutade en citron dusch på min papillon för han skällde för minsa lilla små sak,

Och det har funkat super nu skäller han bara om det kommer någon och det stör mig inte. Så jag tycker det har hjälpt:)

En kompis hade det med ljud hon och det funkade inte alls för henne, Hunden skällde lika mycket vilket som så..

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 374
Senast: Raderad medlem 147980
·
R
Hundhälsa Jag funderar på det här med hanhundar och löptikar, och vad det är som gör att hanar kan reagera så väldigt olika. Vi har fyra hanar i...
2
Svar
32
· Visningar
1 257
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 835
Senast: fixi
·
Hundträning Hunden min gnäller KONSTANT så fort vi inte är hemma. Hemma säger den nästan aldrig någonting. Men så fort vi åker i bilen, eller åker...
Svar
8
· Visningar
1 329
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka