Sv: Vad är samling för dig?
Jag vet att det inte var en optimal bild, men är på jobbet och kunde inte leta så noga. Vad jag menar är att det syns hur hästen använder kroppen bra, att den har en engagerad överlinje,. Eftersom det dök upp kommentarer i mängd om hästar som fallit isär, inte var ihopkollade i den förra tråden tänkteAng första bilden håller jag med, på den andra bilden ser jag bara en häst som ser ut som de flesta gör när de häver sig uppför en backe, svårt att säga något om engagemanget och bärigheten.. men det är jag det.
jag att en bild som visar på en ihopkopplad häst kunde vara på sin plats. Det är trots allt en förutsättning för att det ska kunna bli någon samling.
Ja men visst är det roligt att prata ridning med andra ryttare. Vare sig det är på kurs eller rent privat så tycker jag det är jättekul och det ger alltid något.Jag diskuterar sällan ridning med någon, träffar så sällan andra dressyrnördar När jag träffar kursarna fokuserar vi på konkreta övningar där man redan från början vet vad man vill ha, och hur ska kvittot se ut. Inte så mycket tonfall och gester utan mer påtagligt (ibland rent bokstavligt)