Vad är rimligt att ta i stallhyra?

Beppo

Trådstartare
Hejsan!

vi kommer troligen att flytta till en liten gård med plats för tre hästar. Kommer att ha en innakordering (en god vän) vad kan man ta i kallhyra?

Vi kommer att köpa in hö tillsammans...strö köper man själv. Kommer att dela på fodringar, in och utsläpp. Finns en ridbana (gräs) som är rätt okej att rida på...dock för närvarande utan belysning.

vad tycker ni är rimligt att ta i stallhyra?

/Beppo

Sv: Vad är rimligt att ta i stallhyra?

för det skulle jag kunna betala mellan 300-600 kr. Lite beroende på hur boxar/hagar ser ut, samt hur lantligt/centralt det ligger.

ligger nära den som är tänkt som inhysning. inte mer än fem kilometer. Hagarna är bra...kuperade skogshagar som räcker bra åt tre hästar

Jämför med vad andra närliggande stall tar i närheten och vad som ingår då?
Men runt 500:- kanske är rimligt?

inte så många som har så små stall i närheten...kan kolla upp iallfall...ja...runt 5-600 känns vettigt...min käre fader föreslog 1000 kr i kallhyra men då sade jag nej direkt!

500 kr är rimligt i kallhyra om "bara" vatten, el, hagar osv ingår.
Med viss hjälp eller om något mer (litet) ingår ca 600 kr.

Liknande trådar

Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 725
Senast: Ajda
·
Anläggning En kompis till mig håller på att flytta till en gård som ligger granne med en ridskola. Hon har tänkt rusta upp ladugården och göra...
15 16 17
Svar
321
· Visningar
16 584
Senast: Sirap
·
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 032
Anläggning Hej! Kollar bara av ren nyfikenhet om ni skulle stalla upp i ett stall som tar som mitt i pris. Om ni skulle vilja att något mer ingick...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 224
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar