Orkade bara läsa halva tråden.
Min häst står uppstallad på en ridskola någonstans i norra mellansverige (?), bra bussförbindelser till centrum och vidare därifrån, och granngården är just nu till salu
. Jag betalar 3100 kr/mån och då ingår box, en spånbal/vecka, 10 kg hö, 3 kg havre, mineraler, fordringar (kl 7 (hö och kraft, därefter utsläpp), kl 12 (hö i hagen), kl 16 insläpp (hö och kraft i stallet), kl 8-9 (hö inne)), ett täcke av eller på. Men då måste man ta 3-4 kvällsfodringspass/månad inkl. låsning och stängning av stall, ridhus, cafeteria, samt stalltjänst en helgdag per månad (alla fodringar, alla in-och utsläpp av samtliga hästar, mockning av ridskolehästarnas boxar, visitering, påfyllning av vatten i hagar etc). Går att köpa sig fri från stalltjänsten för 1500 kr. Går att ta extra stalltjänst och tjäna 1500 kr.
Det finns uppvärmd privat sadelkammare, toalett, torkrum, tvättmaskin, spolspilta i stallet. Tillgång till eget låsbart klädskåp i stallet. Det finns omklädningsrum, dusch, låsbara klädskåp, toalett, cafeteria i anslutning till ridhuset (fristående från stallet).
Privathästarna går i egna hagar nära stallet vintertid och tillgång till gräshagar sommartid.
Vi har tillgång till ridhus, men det är upptaget på vardagar mellan typ 15-16 och 20-21 och söndagar mellan 13- 19(?). Helt ledigt på lördagar (om inget speciellt är bokat). Det finns två belysta utebanor, en liten och en stor. Det finns kommunala ridvägar (=förbjudet att cykla eller köra motrordrivna fordon
) runt omkring.
Det jag funderar på är om kompisen har funderat på underlaget? Dvs finns behovet av alla dessa stallplatser? Vår ridskola fick annonsera lediga stallplatser ett tag och jag tror tom att det fortfarande finns ledigt.