Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis, och så är det väldig olika vad folk anser är skäll.Kan inte annat än hålla med. Kan ju faktiskt vara flera saker som hänt innan och att dessa händelser fått bägaren att rinna över.
Så du menar att för hästens bästa så ska stallägaren skita i om maten håller på att ta slut? Och man bråkar bara för att om man påpekar att maten håller på att ta slut?
För min del så är det tvärt om, att stallägaren för hästens bästa ska se till att det finns mat ( hästens hovar sköts, täcke läggs på etc) men även för sin egen skull. Mindre oro, mindre risk att bli anmäld, mindre risk att en inspektion ger nedslag. Vill man sköta sig själv utan nblandning så skaffar man ett eget stall, där är det ingen annan som blir lidande (förutom hästarna) om höet tar slut.
Skulle vara kul att höra den andra sidans version också
Kan inte annat än hålla med. Kan ju faktiskt vara flera saker som hänt innan och att dessa händelser fått bägaren att rinna över.
Men allvarligt . Vilka hästar har varit utan hö..ej blivit skodda och inte fått täcke på sig i denna tråd? Sluta fantisera ihop saker som inte ens har hänt..jisses!
Hade innan nämnda "bråk" aldrig haft så mycket som en diskussion med skilda åsikter med någon av personerna ifråga, utan både jag och de skötte vårt fram till dess. Den ena hade för övrigt inte ens varit i stallet/haft kontakt med mig på närmare ett halvår. Men vill man inte tro mig när jag säger att inte ett ord, en fråga eller en anmärkning om nämnda ämnen (eller för den delen några andra) utbytts innan de där utbrotten, så visst, så viktigt var det inte att få svar från absolut hela Buke.
Inlägg 52I det ena stallet var det endast jag och stallägaren [min fetning], i det andra jag, stallansvariga och dennes bästa vän[...].
Skönt för mig, så jag slipper vara på dåligt humör över gliringarna och påhoppen, och skönt för stallägaren, så får h*n reda sig själv och slippa inhyrningar, [min fetning] vad jag förstod var jag den första, så det kanske helt enkelt inte passade h*n.
Läs igenMed andra ord har du då svarat på min fråga , att det alltså inte varit stallägaren denna tråd handlat om öht , utan spridda personer i stallet .
Det beror väl på vad saken gäller. I mina fall hade jag garanterat inte blivit gladare eller sett kritiken som mer befogad, om någon av nämnda personer kom och ville diskutera (dvs. med utgångspunkten "du kan inte göra så här") mängden foder jag ger min häst, antalet spånbalar jag köper per gång eller att ingen annan än jag får sköta om min häst.Fast det är väl tyvärr så det ofta är? Om folk hade diskuterat saker, civiliserat, INNAN det blev ohållbart från något håll så hade det inte blivit utskällningar och bråk. Jag är själv skyldig till sådant ibland, dvs att vara konflikträdd, och så går det för långt i stället för att man löser problemet på ett tidigt stadium.