vad är magnettäcke?

C

chrisse

vad är magnettäcke för nåt och vad har man det till? Låter skräckinjagande :crazy:

Låter det skräckinjagande????? :confused:
Ja just det, det var du som undrade vad man hade alla täcken till..*skämtar*
Magnettäcke är ett täcke med inbyggda magneter som stimulerar blodcirkulationen i kroppen (rygg, bogar osv).
Det finns olka "styrkor" på täckena, jag har ett från Veredus (equalityline), det kan hästen stå med dygnet runt,
men man kan "passa sig" lite första gången, min blev väääldigt trött..
sedan finns det sådana dyra(starkare) som tex equiterapeuter använder på hästar vid benahdling, det står hästen med ca 40minuter, och en del somnar i stort sett
vid användning, de flesta SER man på att det verkligen njuter när de har det på sig.
Bättre förklaring får du tyvärr inte av mig :o,
men det finns säkert någon som kan förklara effekterna mer utförligt här inne, jag ser bara hur HÄSTEN (har även provat på mig själv mot ond nacke, jätteskönt)reagerar..
MVH julia_v

magnettäcke låter som om det har med strålning att göra eller iafl inget som har med hästar att göra, därav "skräckinjagande" :o :D

Ja det var jag som undrade vad man har alla täcken till då jag själv har regn- och vintertäcke samt bomullstäcken för innebruk som jag dessvärre aldrig har använt och undrar när jag ska använda det.......

:confused:

men tack för svaret ändå :bump:

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
684
Senast: fio
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
671
Senast: Marvin
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i...
2
Svar
27
· Visningar
1 464
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
736
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V