Vad är kiwi..?

MCP

Trådstartare
Jaa, vad är de för något (inte frukten då:p) och varför får jag nu plötsligt en massa inbjudningar till det på facebook? Googling på det gav mig ungefär så mycket att det verkar vara något typ av frågeapp, men är det någon som har lite mera personlig info om vad det handlar om så skulle jag vara tacksam :)

Det verkar vara nåt slags virus som skickar ut förfrågningar om att ladda ner den, utan att avsändaren vet om det.

@LillaMy84 och @Marvin
Tack för svar. Har varit lite rädd för att öppna förfrågningarna ifall det skulle vara just någon typ av spam/virus, och nu blev jag ännu lite mera osäker, haha :p

Det är väl bara en vanlig app som alla andra? Man ställer frågor till varandra eller nåt..fattade inte riktigt. Och det är inte konstigt att man får förfrågningar då det går genom facebook..som det mesta gör.

Vad är det som tyder på att det skulle vara ett virus?

@Grazing vet inte om du svarar till mig eller marvin, men men :)
Att mycket går genom fejjan är ju inget konstigt i sig, däremot har jag aldrig tidigare fått någon förfrågning som sett ut som dessa, och speciellt inte från någon app som jag inte ens har.
Är från tidigare lite skeptisk till saker på fejjan som ser konstiga ut (inte fullt foliehatsparanoid men ändå :D) så när jag inom samma timme får flera förfrågningar från något jag aldrig ens hört talas om förut, och från personer som mest kanske kan kallas bra bekanta, och det dessutom såg konstigt ut, så då ringde nog mina varningsklockor lite.

Jag såg en på Facebooks som skrev att det var virus, och attman inte skulle klicka på det om det kom förfrågningar från honom. Utifrån kommententarerna verkade förfrågningar ha skickats till flera av hans vänner, utan att han medvetet gjort det. Så det lät ju helt klart lite skumt.

Jag såg en på Facebooks som skrev att det var virus, och attman inte skulle klicka på det om det kom förfrågningar från honom. Utifrån kommententarerna verkade förfrågningar ha skickats till flera av hans vänner, utan att han medvetet gjort det. Så det lät ju helt klart lite skumt.
Men appen finns ju i appstore, är det ändå ett virus? Jag laddade ner appen och det gick att välja mellan att kontakta facebookvännerna eller att inte koppla den till facebook när jag reggade mig och jag valde det sista och mina vänner har inte fått någon förfrågning. Jag tror att appen skickar automatikt ifall man väljer att gå via facebook. Lägger man till facebookkontakterna så får dom en förfrågning helt enkelt.

Så kanske det funkar.

Jag vet bara att den personen skrev att man inte skulle klicka på förfrågan som kom, vad han hade för belägg för att man inte skulle göra det, vet jag inte, han kanske bara var klantig och hade lyckats skicka iväg förfrågningar utan att ha menat det :D

Så kanske det funkar.

Jag vet bara att den personen skrev att man inte skulle klicka på förfrågan som kom, vad han hade för belägg för att man inte skulle göra det, vet jag inte, han kanske bara var klantig och hade lyckats skicka iväg förfrågningar utan att ha menat det :D
Klickar man på den så kommer man till appstore, händer inget annat. Så det är inget virus iallafall. Bara en jobbig app som skickar ut förfrågningar per automatik ifall man reggar sig genom facebook..förmodligen. Den skickar iallafall inte ut det om man inte reggar genom facebook.

Liknande trådar

Samhälle Kan ni hjälpa mig att hitta en lagom informationstext att sätta i händerna på någon. Läskapacitet för abstrakt och akademisk text finns...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 620
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
658
Senast: Whoever
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama