Sv: vad är felet med arab/varmblod
Jag är övertygad om att många av er är överkänsliga faktiskt.
Vi kan ta ett exempel.
Jag red lektion för min hopptränare, jag red min nordsvensk, en annan tjej sin travare, och sedan några halvblodshästar och liknande.
Vi ska träna lite hoppövningar och tränaren ställer hindrerna på ett visst sätt.
Säger till mig att prova att göra på ett visst sätt, eftersom att min häst har lite svårare för sig.. Jag provar och det funkar, är nöjd och medveten om att min häst rör sig på ett annat sätt en halvbloden.
Tränare säger sedan till travarryttare att göra på ett visst sätt eftersom att hennes häst har lite svårare för sig. Varpå hon blir arg och får för sig att tränare hatar travare och inte tycker att de duger till något.
Tränade och red bland folk ja.Och du var ute och tävlade och tränade med dessa?
Jag inbillar mig inget. Jag skaffade min för ett år sen, hade ingen aning om att vissa hade fördomar och så vips så kunde jag nästan gråta efter en Tobbe-träning för att folk hade sagt till mig.
Jag mötte även en dressyrtränare som jag tänkte prova för som slängde ur sig en hel bibba med fördomar.
Sen sökte jag stalljobb där jag skrev att jag red travare, och då fick jag ett helt ös med att jag borde inte förvänta mig något och att dom ska inte ridas.
Det finns dom med fördomar och det finns dom som inte bryr sig
Jag är övertygad om att många av er är överkänsliga faktiskt.
Vi kan ta ett exempel.
Jag red lektion för min hopptränare, jag red min nordsvensk, en annan tjej sin travare, och sedan några halvblodshästar och liknande.
Vi ska träna lite hoppövningar och tränaren ställer hindrerna på ett visst sätt.
Säger till mig att prova att göra på ett visst sätt, eftersom att min häst har lite svårare för sig.. Jag provar och det funkar, är nöjd och medveten om att min häst rör sig på ett annat sätt en halvbloden.
Tränare säger sedan till travarryttare att göra på ett visst sätt eftersom att hennes häst har lite svårare för sig. Varpå hon blir arg och får för sig att tränare hatar travare och inte tycker att de duger till något.