Sv: vad är felet med arab/varmblod
Tack för dagens skratt.Många snobbryttare som åker halvblod skulle aldrig klara av att rida en varmblodstravare ordentligt.
Vadå fördomsfull? Alla fjortisar som fjantar runt på sina travare skulle aldrig kunna rida ett ordentligt halvblod Alla halvblodsryttare är inte snobbar, och jag kan garantera dig att duktiga ryttare är duktiga ryttare oavsett vilken häst de rider, även om det är travare.
Dessa människor dissar även rena arabhästar eftersom de är små och inga dressyrstjärnor.
Araber har inte (överlag) de gångarter och rörelser som är uppskattade inom dressyren.
Antagligen är det bara höga hopp/dressyrklasser som räknas, fritidshästar existerar inte.
Vad är detta för skitsnack? Jag vet flera tävlingsryttare som har kvar sina barndomshästar som fritidshästar. Allt är inte svart eller vitt.
(Även om jag tycker att travare kan bli utmärkta tävlingshästar, krävs mycket jobb men det är ju däri som glädjen och utmaningen ligger!!!)
Tycker du ja. Men det handlar om ca 1 på miljonen.
Det är mycket jobb och utmaning att träna iordning ett välstammat halvblod, de är allt annat än att bara åka med på.
Och varför inte avla ridhäst på den snygga travaren, mycket bättre än ett halvdant halvbloddsto!
Allt är inte svart eller vitt, fattar du inte det?
Ett halvdant halvblodssto är alltid bättre än en travare.
Man ska dock inte avla på skräp oavsett vilken ras det är.