Vad är en Flöjhingst?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Marna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 573

Marna

Trådstartare
Står i danska o en del svenska hingstannonser. Eftersom jag har en del danska kollegor (veterinärer) har jag frågat dem, de har ingen aning! Borde veta kan man tycka.

Någon som vet?

Sv: Vad är en Flöjhingst?

Tror det är den bäst bedömda hingsten i sin årgång, men jag är inte säker så jag vill också veta säkert! :bump:

:D

Jag vet inte heller men man brukar ju säga ( iallafall i mina trakter) att dom kan stå o "Flöjta" ....( runkar) :rofl: :rofl:

Det är seger hingsten samma som våran bruksprovsvinnare, eller som det kort och gott heter i tyskland segerhingst.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 166
Senast: Piaff
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
754
Senast: Tuvstarr
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 873
Senast: Maniac123
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 751
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka