Vad är egentligen okej på dansgolvet?

Hu. Inser att jag har gjort rätt som hållit mig från dangolvet. Har otroligt svårt för all närkontakt av okända. Mig rör ingen, varken känd eller okänd man utan mitt medgivande. Skulle bli fly förbannad av en okänd kropp i min sfär.

Nepp. Jag kommer fortsätta sitta i baren/vid ett bord och snacka med mina vänner, titta på folk och digga musiken.

Vidriga äckliga snorvalpar från grottornas tid är vad de är. Män är det definitivt inte för en man beter sig inte så. Tyvärr är det ingen ny företeelse heller. Jag har inte kunnat vara ute och dansa pga sjukdom på länge men när jag var ute och dansade i början av 2000-talet var det lika illa. Vid ett tillfälle hade jag knälång kjol på mig. Jag stod i baren och väntade när ett äckel sticker upp handen under kjolen och tar ett rejält tag i skrevet på mig :wtf: :yuck: :rage: Jag vred mig loss och vände mig om och frågade vad fan han gjorde och han bara flinade :banghead: :banghead: :banghead: Jag sa till vakterna som stod bredvid och såg alltihop men som ändå inte ingrep. Det hade jag inte mycket för. Den ene sa att ser man ut som jag och har kjol så får man tåla sådant och den andre höll med :confused: O_o :mad: :banghead: Idiotvakter! Vad tusan gjorde de där om de inte gjorde något åt sådant? Undrar vad vakterna hade gjort om jag istället hade knäat äcklet eller gett honom en rak höger? Då hade jag väl åkt ut med huvudet före trots att de visste vad som hade föregåtts min handling. Sedan dess gick jag inte ut mer utan min sambo. Var han med så var det inte riktigt lika många äckel som kom fram och det räckte att han visade sig för att de skulle försvinna. Det är förjävligt att som kvinna måste man ha en man med sig för att få vara någorlunda i fred :banghead: Som om jag vore hans ägodel :mad:

Jag hade inte ens accepterat att min sambo hade tagit på mig så när och hur som helst. Min kropp är min, enbart min och jag bestämmer om och när någon får röra vid mig.

Jag fattar inte vem som har uppfostrat dessa äckel? Hur kan de ens tro att det är okej att nypa/klappa/tafsa/ta tag i någon annan? Har de inte fått något vett med sig hemifrån? Ingen känsla för personlig integritet? Jag undrar hur de hade reagerat om de hade blivit utsatta för samma sak själva?

Vi var på Berns, men jag tycker inte att igår var unikt på något sätt. Visst, jag har haft många utekvällar där jag inte blivit tafsad på eller "sandwichad" (:p :crazy:). Men att killar börjar gnugga sina skrev mot än när man dansar eller håller fast kring höfterna eller midjan tycker jag snarare är regel än undandag på dansgolv tyvärr..
Är inte Berns ganska speciellt, ett ställe där rika dekadenta yngre Stockholmare samlas?

Förbaskade "karljävlar"... När jag läser sånt här växer mitt förakt och mina fördommar mot män.

:banghead::banghead::banghead:

Hmpffff grrrr

För att balansera diskussionen har jag (för 20+ år sedan förvisso) flera gånger (minns tydligt exakt två) blivit "tafsad" på av äldre kvinnor på krogen, på sätt som ligger i linje med vad som beskrivs i tråden (random människa - out of the blue på dansgolvet). Första gången blev jag bara paff och gick därifrån, nästkommande gång blev jag förbannad. En i mitt sällskap (som för övrigt var väl kvalificerad i gruppen grottmänniskor när alkohol intagits) , när jag berättade vid bordet, kommenterade med att skratta "hö, hö, det är ju vad man längtar efter - det är ju inget att bli förbannad för".

Med "tafsad" ovan menas en hand som klämmer i skrevet.

Jag kan tänka mig att förekomsten är sådär 50:1 men det är inte enkom ett skitstövelrespektlöstbeteende som drabbar män.

Undrar vad grabbarna skulle tycka om vi damer började grabba tag i dem så där, glida fram och trycka tuttarna i ansiktet på dem, ta på deras kön och teama up på dem. Dags för män att sluta ta sig friheter de inte har rätt till.

Jag undrar en del över folks raggningsstrategier och deras resultat. Förra helgen försökte en snubbe ragga på mig genom att hugga tag i min arm när jag gick förbi, samt vråla "ey pudding!". Undrar om det brukar fungera bra för honom? :cautious:

Alltså det där har jag funderat mycket på det senaste. När jag står och hånglar med (eller ja, bara kysser) tjejen jag dejtar (jag är också tjej) så kommer det nästan varenda gång fram en man som undrar om han får vara med. Så jävla vidrigt och äckligt men väcker också frågan hur de ens kan tänka sig att de kan ragga upp en trekant på det viset? :wtf: :yuck:

Alltså det där har jag funderat mycket på det senaste. När jag står och hånglar med (eller ja, bara kysser) tjejen jag dejtar (jag är också tjej) så kommer det nästan varenda gång fram en man som undrar om han får vara med. Så jävla vidrigt och äckligt men väcker också frågan hur de ens kan tänka sig att de kan ragga upp en trekant på det viset? :wtf: :yuck:

Det vet du väl att två tjejer ihop bara väntar på en riktig karl som kan visa dem vad de gått miste om? :confused:

Tjejer tänder inte på riktigt på andra tjejer, det är bara för att locka killar. Dummer där, tihi.

Märklig artikel. Beteendet som beskrivs (övergreppen) verkar inte ses lika allvarligt på som det faktum att kvinnorna som beter sig så är mycket äldre än offren. Det är ju gamla kvinnor som gör sådär, lika gamla som mamma, ålder, ålder, ålder. Underligt sätt att se på problemet.

Självklart är det inte ett dugg OK att kvinnor ger sig på män heller. Men det har inget att göra med att gamla tanter är äckliga per definition.

Märklig artikel. Beteendet som beskrivs (övergreppen) verkar inte ses lika allvarligt på som det faktum att kvinnorna som beter sig så är mycket äldre än offren. Det är ju gamla kvinnor som gör sådär, lika gamla som mamma, ålder, ålder, ålder. Underligt sätt att se på problemet.

Självklart är det inte ett dugg OK att kvinnor ger sig på män heller. Men det har inget att göra med att gamla tanter är äckliga per definition.

Jag reagerade också på att ålder görs till en så stor grej. Är inte det viktiga att diskutera att det var ovälkommet tafsande..? varför betona ålder på kvinnorna? Eller är det för att det är så mkt värre om det också är en äldre kvinna? Det borde väl vara lika illa oavsett ålder?
Sexuella trakasserier är alltid fel, oavsett m det utförs av man eller kvinna, oavsett ålder.

Jag reagerade också på att ålder görs till en så stor grej. Är inte det viktiga att diskutera att det var ovälkommet tafsande..? varför betona ålder på kvinnorna? Eller är det för att det är så mkt värre om det också är en äldre kvinna? Det borde väl vara lika illa oavsett ålder?
Sexuella trakasserier är alltid fel.

Det verkar ju handla om att beteendet är äckligt för att kvinnorna - pga sin ålder - är äckliga. Så om hon var ung och snygg hade det varit helt acceptabelt att grabba tag i karlar i skrevet? O_o

Det verkar ju handla om att beteendet är äckligt för att kvinnorna - pga sin ålder - är äckliga. Så om hon var ung och snygg hade det varit helt acceptabelt att grabba tag i karlar i skrevet? O_o
Precis.. Det är fel för att hon är äldre och då borde hon inte gå på yngre killar..
Så är det okej att hon går på en man i samma ålder då? Jag läste ett par till artiklar i denna serien då det var en artikelserie. Och det verkade hela tiden handla om att det var unga män / äldre kvinnor.
Varför diskuterar man inte beteendet och struntar i ålder och kön?

Hur hade man tänkt kring m det är en yngre tjej som går på en jämnårig kille? det kanske är ännu mer tabu - tänker man då att killen automatiskt ska gilla det och bli kåt? För unga killar vill alltid ha sex?
Nu spånar jag bara... men blev lite upprörd av mina egna tankar.. :rage:

Men ni hånglar ju bara som raggningsknep för att få en man.
Eller menar du att nu har egna sexuella lustar? :confused:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 074
Senast: soom
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: iNTOHiMO
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 343
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 317
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar