Vad är egentligen okej på dansgolvet?

Jag fattar liksom inte vad man får ut av lite tafs. Är det att man så desperat vill känna på en kvinnas kropp att man tar varje chans man får, eller är det någon form av maktutövning?

Jag tror det varierar. En del gör det för att visa upp sig för andra män, en del gör det för att det är genuint puckade och inbillar sig att det på något sätt "är en del av spelet", och en del (inte så få som man vill tro misstänker jag...) gör det för att de tänder på utsattheten, på själva utnyttjandet...

Alltså, om man nu skall ragga, är det väl inte så smart att bete sig som en total idiot och trycka upp skrevet mot någon man inte ens konverserat med tidigare? Börjar inte raggandet i en helt annan ända - för att sedan möjligtvis väldigt långt senare när man har konstaterat en ömsesidig vilja att komma till sådana aktiviteter?

Ja alltså, det är liksom lite det jag tänker också :cautious: Jag kan förstå att två personer som raggar på varandra, kanske har hängt i baren tidigare och snackat och haft trevligt, dansar så med varandra som det sista steget innan "nu hämtar vi ut våra jackor ur garderoben och går hem till mig/dig och ligger." Men jag vet inte hur framgångsrikt det är att just börja med själva gnuggandet :meh:

Senast jag såg ett av mina favoritband så var det en herre på 30+ som tog tillfället i akt att grabba tag om ett av mina bröst när jag trycktes bakåt av folk som moshade. Verkar vara en slags strategi hos vissa äckel. :rage:

Ja vissa passar på när tillfälle ges. I somras när jag stod på ett väldigt fullt dansgolv på en åldersblandad populär krogklubb. När det blev lite turbulens i folkmassan pga ramlande människor var det en äldre gubbe (>50) som bakifrån passade på att lägga ena handen på mitt bröst och andra handen mellan mina ben.

:wtf:

Jag tror att ni valde ett dåligt ställe. Det är absolut inte sådär överallt och det är verkligen inte okej att bete sig så som de gjorde, spelar ingen roll hur fulla de var. Om du upplever något sånt igen ska du säga till dem på skarpen att sluta klänga, hjälper det inte pratar du med vakterna. De är där för att förhindra att sånt händer.

För att svara på titeln; Vad är egentligen okej på dansgolvet?

- INTE det där i alla fall :nailbiting::yuck:

Kalla mig trist och tråkig, men jag hade inte ens tyckt det varit helt okej för min pojkvän att bete sig så...:crazy:

Ja vissa passar på när tillfälle ges. I somras när jag stod på ett väldigt fullt dansgolv på en åldersblandad populär krogklubb. När det blev lite turbulens i folkmassan pga ramlande människor var det en äldre gubbe (>50) som bakifrån passade på att lägga ena handen på mitt bröst och andra handen mellan mina ben.

:wtf:
:arghh: Vidrigt!

Men jag vet inte hur framgångsrikt det är att just börja med själva gnuggandet :meh:
Jag undrar en del över folks raggningsstrategier och deras resultat. Förra helgen försökte en snubbe ragga på mig genom att hugga tag i min arm när jag gick förbi, samt vråla "ey pudding!". Undrar om det brukar fungera bra för honom? :cautious:

Jag tror att ni valde ett dåligt ställe. Det är absolut inte sådär överallt och det är verkligen inte okej att bete sig så som de gjorde, spelar ingen roll hur fulla de var. Om du upplever något sånt igen ska du säga till dem på skarpen att sluta klänga, hjälper det inte pratar du med vakterna. De är där för att förhindra att sånt händer.

Vi var på Berns, men jag tycker inte att igår var unikt på något sätt. Visst, jag har haft många utekvällar där jag inte blivit tafsad på eller "sandwichad" (:p :crazy:). Men att killar börjar gnugga sina skrev mot än när man dansar eller håller fast kring höfterna eller midjan tycker jag snarare är regel än undandag på dansgolv tyvärr..

Förbaskade "karljävlar"... När jag läser sånt här växer mitt förakt och mina fördommar mot män.

:banghead::banghead::banghead:

Hmpffff grrrr

Ja, mitt med tyvärr. När jag stod där i dimman inatt så tänkte jag "Vafan är det för fel på alla män?" Sen fick jag påminna mig själv om att de flesta faktiskt dansade och hade kul utan att antasta alla tjejer. Så det är en taskig generalisering också. Men asså.. man känner ju så. "Karljävlar..."

För att svara på titeln; Vad är egentligen okej på dansgolvet?

- INTE det där i alla fall :nailbiting::yuck:

Kalla mig trist och tråkig, men jag hade inte ens tyckt det varit helt okej för min pojkvän att bete sig så...:crazy:

Jamen asså, det är ju så man tänker! Jag tänker ibland att jag är tråkig eller pryd, men det är också helt skevt att man ska behöva ursäkta sig själv för att man inte vill att någon ska ta sig friheten att känna på ens kropp på ett eller annat sätt. En pojkvän har alltid fått röra min kropp hur mycket han vill, när vi är SJÄLVA! Jag hade inte heller uppskattat ett kuk-gnuggande på dansgolvet liksom. Det är inte så charmigt :D

Jag undrar en del över folks raggningsstrategier och deras resultat. Förra helgen försökte en snubbe ragga på mig genom att hugga tag i min arm när jag gick förbi, samt vråla "ey pudding!". Undrar om det brukar fungera bra för honom? :cautious:

Haha, asså.... :laugh: Vafan är det för fel på folk?

Jag tror att vissa, både kvinnor och män som går ut på krogen för att ragga ligg är ganska rakt på sak. "Jag är här för att hitta någon att ligga med, och jag har inte tid eller energi för smygande blickar och små hintar, var tydlig så sparar du min tid." Då kanske sånna kommentarer funkar bättre. Men är man inte ute efter ett ligg alls, eller kanske tänker att det kanske skulle vara intressant om man skulle träffa någon där kemin stämmer, så blir det ju världens chock och kontrast när någon ligg-sugen liksom flyger på än :D

Att hugga tag i någons arm känns dock jäkligt skevt oavsett om man lyckas hugga tag i någon skitkåt :cautious:

Haha, asså.... :laugh: Vafan är det för fel på folk?

Jag tror att vissa, både kvinnor och män som går ut på krogen för att ragga ligg är ganska rakt på sak. "Jag är här för att hitta någon att ligga med, och jag har inte tid eller energi för smygande blickar och små hintar, var tydlig så sparar du min tid." Då kanske sånna kommentarer funkar bättre. Men är man inte ute efter ett ligg alls, eller kanske tänker att det kanske skulle vara intressant om man skulle träffa någon där kemin stämmer, så blir det ju världens chock och kontrast när någon ligg-sugen liksom flyger på än :D

Att hugga tag i någons arm känns dock jäkligt skevt oavsett om man lyckas hugga tag i någon skitkåt :cautious:
Jag gillar själv att vara rakt på sak men det måste ju vara en dialog. Inte att den ena flyger på den andre. Det är inte särskilt svårt att söka ögonkontakt och vara en gnutta lyhörd.

Jag har tyvärr sett det på flera ställen.
Visst man ska säga ifrån men varför ska man behöva uppfostra vuxna människor egentligen?

Jag har också tänkt på det där många gånger.. Flera gånger har det hänt att helt främmande killar kommit bakifrån och tafsat eller gnidit sig mot mig när jag dansat, utan att jag på något sätt haft någon kontakt med dem innan. Jag blir lika irriterad varje gång :rage: Och det stör mig att det tydligen är "så det ska va", att man som tjej ska vara glad och tacksam för att en kille visar en uppmärksamhet :yuck: Men som någon redan nämnde så är det nog av någon orsak skillnad mellan olika ställen, på den klubben jag och mina vänner besöker oftast sker det betydligt oftare än på de andra ställena. Min gissning är att det i det här fallet beror på högre promillehalt och lägre medelålder än i andra barer.

Är det jag som har en helt orimlig nivå att personlig integritet på dansgolvet, och kanske borde hålla mig där ifrån om jag tycker det är jobbigt. Eller är det så att många faktiskt tar sig lite för stora friheter med dansen och alkoholen som ursäkt?

Vad tycker ni?
Jag tycker det är helt åt helvete.

Många människor tar sig för stora friheter och med "människor" menar jag män.

Det är absolut inte orimligt att begära att andra låter bli att hålla fast en och gnida sitt kön mot en på dansgolvet, spelar ingen roll hur trångt det är och hur hög och full personen är, man kan fortfarande låta bli att göra det, herregud!

Uh! Folk som inte respekterar den personliga sfären, blir tokig! :devil: Jag blir sjukt arg och har rätt låg tröskel för vad som är acceptabelt. Om man tar mig på rumpan eller liknande på ett sexistiskt sätt så kan man räkna med en käftsmäll. :angel:

Att dansa intimt är ju givetvis helt okej, men då får man sjutton ta det lite försiktigt och läsa signalerna från den man dansar med. Så jäkla svårt är det inte.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 074
Senast: soom
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: iNTOHiMO
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 343
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 317
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar