Vad är egentligen okej på dansgolvet?

Hur hade man tänkt kring m det är en yngre tjej som går på en jämnårig kille? det kanske är ännu mer tabu - tänker man då att killen automatiskt ska gilla det och bli kåt? För unga killar vill alltid ha sex?
Nu spånar jag bara... men blev lite upprörd av mina egna tankar.. :rage:

Det räcker nog inte att hon är ung, hon måste nog vara snygg/smal också. :idea:
Äckliga kvinnor gör äckliga saker, åtråvärda kvinnor gör bara bra saker?

Men herrejösses! Så tragiskt at läsa din rubrik och din fråga här.
Vad har hänt med dagens samhälle om man måste fråga på ett forum om vad som är ok eller inte?!
Snälla ta inte mitt svar som en attack på dig nu.

Det är ju du själv som bestämmer vad som är ok eller inte.
Ingen och ingenting annat. Punkt.

Inget av det du skriver skulle varit ok för mig.
Dansa och ha kul en ska men inte taffsandet alltså.
Och det var det inte heller när jag var yngre.
Jag har och hade i ditt fall sagt till med risk att blivit kallad flata eller femisistsubba eller vad som helst.

Halvt KL
Alltså jag tror att det där med att kvinnan måste vara oattraktiv för att hon ska kunna begå ett övergrepp hänger ihop med myten om mannen som ständigt redo sexuell varelse. Det går liksom inte an för honom att inte bara vilja ha sex. Det måste finnas en anledning. Och en acceptabel anledning är då att den villiga kvinnan är oattraktiv(/motbjudande). För är hon inte oattraktiv, då ska den sexuelle mannen vilja ha henne.

Intressant tycker jag även att det är att jag så ofta hört män demonisera kvinnor som de av någon anledning inte vill ha.
"Men varför gick du inte hem med henne? Hon var ju aaaaall over you."
"Nä men hon var ju så JÄVLA ful."

Som om det inte räckte med att säga nej, jag kände inte för det. Eller till och med "Jag fann henne inte attraktiv.". Möjligt att samma beteende förekommer hos kvinnor men jag har inte registrerat det på samma sätt.

Alltså det där har jag funderat mycket på det senaste. När jag står och hånglar med (eller ja, bara kysser) tjejen jag dejtar (jag är också tjej) så kommer det nästan varenda gång fram en man som undrar om han får vara med. Så jävla vidrigt och äckligt men väcker också frågan hur de ens kan tänka sig att de kan ragga upp en trekant på det viset? :wtf: :yuck:
Hatar det! :rage: Jag ser sådant beteende som en ren homofob korrigering. Det handlar inte om att de vill eller tror att de kan vara med (de kanske hoppas lite) utan om att säga "hörrö, jag har makten och tolkningsföreträdet och ni går över gränsen - lägg ner det där tramset!".

Jag har aldrig varit med om att någon har "lagt sig i" på det sättet när jag hånglar med en snubbe. :meh:

Jag har aldrig varit med om att någon har "lagt sig i" på det sättet när jag hånglar med en snubbe. :meh:

Nä men då blir du ju Beskyddad av Mannen. Hur skulle det se ut om en kille kom och gjorde anspråk på något som redan är taget av en annan man? O_o

Vet inte om jag missat det men vad gjorde TS för att få bort slemmisarna? en armbåge eller klart uttalat att sluta bete sig som kåta hundar.

Jag har börjat med ett nytt knep för att få bort sådana män från mig, och det är förvånansvärt effektivt.

Så fort de börjar försöka dansa med mig så ställer jag mig med benen i axelbredd, sträcker upp mig, och har armarna i kors. Sedan står jag bara så och stirrar på personen tills den lämnar mig ifred.

Jag tänker att det är lättare om man är lite blyg, eller inte vågar säga ifrån. Jag står alltså lite på samma sätt som en ordningsvakt kan göra emellanåt.

Jag är så gammal att jag trodde att dans var "styrdans" som TS skrev om och blev mäkta förvånad för jag har aldrig varit med om detta.
Eller så säger det kanske iofs lite om min (icke) attraktionsförmåga..men har inte hört någon av mina vänner klaga heller.

Men fy, hur står ni ut att ö h t dansa om det är så där?
Är det någon som har dammat till den påträngande personen?

Jag har börjat med ett nytt knep för att få bort sådana män från mig, och det är förvånansvärt effektivt.

Så fort de börjar försöka dansa med mig så ställer jag mig med benen i axelbredd, sträcker upp mig, och har armarna i kors. Sedan står jag bara så och stirrar på personen tills den lämnar mig ifred.

Jag tänker att det är lättare om man är lite blyg, eller inte vågar säga ifrån. Jag står alltså lite på samma sätt som en ordningsvakt kan göra emellanåt.

Jag brukar helt enkelt ta dom om axlarna, vända dom och vinka iväg dom :D också riktigt effektivt!

Jag var ute och röjde igår och tog med mig några funderingar hem från dansgolvet. Vi var ett gäng tjejer (möhippa) som roade oss, drack drinkar och dansade. Vi orienterar oss till mitten av dansgolvet, gungar med till musiken och försöker balansera våra drinkar i tumultet. Det var i vanlig ordning några douches, en som tog sig rätten att tafsa på min rumpa och en annan som började gnida sig emot mig så jag kände hans erekterade kön genom byxorna :meh: Men utöver uppenbart dåligt beteende så fanns det några händelser som jag tyckte kändes lite obehagliga, men som jag inte vet om man får räkna med när man är ute eller om det helt enkelt är så att vissa killar börjar ta sig lite för mycket friheter med alkohol i blodet?

1. Jag dansar, och två grabbar dansar upp till mig från varsin sida. Dom känner uppenbarligen varandra, och den ena börjar dansa bakom mig och trycka sig emot mig och den andre dansar framför mig så nära att han har sitt ena ben mellan mina ben. Jag hade inte ens hunnit se dem innan och på så sätt varken gett en flirtig blick eller haft ett inbjudande kroppsspråk, så jag tyckte att det var obehagligt och kände mig rätt utsatt när två grabbar "teamar upp" på än sådär från varsitt håll som två predators. Bara dans eller faktiskt inte riktigt okej?

2. Killar som tar tag i än runt midjan, och nu menar jag inte att dom håller om än utan liksom grabbar tag runt midjan och drar än till sig bestämt. Om än skämtsamt, det känns lite possessive? Jag har liksom inte ens hunnit se ditt ansikte ännu och du tycker det är okej dra mig till dig med kraft. Mnja?

3. Överlag killar som börjar dansa så nära att dom gnider sig mot än. Jag är där med mina kompisar, vi dansar och har kul. Visst, jag är singel och jag tycker också det är lite roligt att flirta när man är ute och skulle gärna dansa med någon trevlig kille om jag blev intresserad av någon. Men jag vill inte att någon ska börja gnida sig mot mig oavsett om jag är intresserad eller inte. Oftast vet man ju inte ens vem det är eftersom de ofta kommer bakifrån och man helt plötsligt känner någons flås i nacken och skrev mot rumpan.

Jag fattar, man trängs på ett dansgolv. Man dansar nära varandra, många är där för att ragga. De allra flesta grabbar beter sig alldeles utmärkt. Man skålar, får ögonkontakt och hurrar lite extra när ens favvolåt spelas. So far so good. Men jag tycker faktiskt att det är obehagligt när killar går in för att gnida sig emot än, flåsa på än, hålla än om höfterna eller grabba tag runt midjan. Jag tycker liksom inte att det är okej.

Är det jag som har en helt orimlig nivå att personlig integritet på dansgolvet, och kanske borde hålla mig där ifrån om jag tycker det är jobbigt. Eller är det så att många faktiskt tar sig lite för stora friheter med dansen och alkoholen som ursäkt?

Vad tycker ni?

Jag har stor integritet och när den kränks blir jag arg. Taffsar någon på mig på dansgolvet slår jag till den. Försöker någon som jag inte vill dansa med tränga sig på slutar jag dansa och blänger argt på personen tills den avlägsnar sig alternativt säger GÅ!

Jag vet, man ska inte slåss bla bla, men så gör jag. För jag vill dansa ibland, och tänker inte låta mig hindras av äckliga personer.

Nu var det länge sedan jag levde uteliv.. Egentligen. Men när jag pluggade var jag allt som oftast ute både på fredagar och lördagar. Så länge man höll sig till studentställen var det inga problem (normalt sett), men rörde man sig till somliga andra krogar så råkade man genast ut för de desperata raggarna. Urrrr. Jag känner igen det mesta av det du skriver. Det är inte ett okej beteende att grabba tag i folk, tafsa, gnida sitt kön mot andra.. Men vad ska man göra när man blir utsatt? Själv brukade jag gå hem om jag kände mig för äcklad. Idag blir jag arg när jag tänker tillbaka.

Jag har inte så mycket överseende med idioter som tycker att det är helt okej att ta på mig som de vill och/eller gnida sig mot mig och hålla om mig ofta hårt. Hallå! Om du inte skulle göra det när du ser mig på gatan en onsdagförmiddag så gör det inte bara för det är mörkt och hög musik och du har druckit. Jag kör helt sonika en armbåge i magen på dem och har de problem med det kan de ta det med någon annan. Kommer de framifrån så blänger jag på dem med bästa "hardugåttvilseochtappatvettetpåvägen"-blick. Vågar de ändå sig fram och använder sina händer som ögon så knuffar jag bort dem. Hårt. Många blir assura och utbrister "men vafaaaan håller du med" ofta följt av någon svordom och skällsord. Jag svarar bara "vafaaaaan håller du med själv" och sen vänder jag mig om.
Jag markerar alltid med en gång. Tydligt! Detta då jag en gång blev utsatt för en påtänd kille som inte kunde ta mina snälla "nej jag är inte intresserad" utan helt sonika drog in mig bakom ett draperi och håll så hårt i mina handleder att jag fick blåmärken medan han tafsade med sin andra hand. Jag lyckades knäa honom den gången och kom undan men jag tar inte chansen att hamna där igen genom att inte dra gränsen jävligt tydligt med en gång. Man vet aldrig vem puckot är och va de är kapabla till. De flesta är säkert "harmlösa" på så sätt att de inte skulle våldta någon men jag väntar inte för att se vem av dem det är jag har att göra med. Med det sagt är "bara" tafsa inte på nåt sätt okej, om du inte kan bete dig som människa med respekt för andra människor och deras kroppar- lämna inte ditt hem! Och gå för fan i nån form av terapi...

Så till TS nej beteendet är inte okej och ska inte jamsas med som nåt det får man räkna med- trams. Sexuella trakasserier är trakasserier oavsett om det är i kopiatorrummet på jobbet, bussen eller nattklubben.
Ta inte på mig om jag inte verbalt ber dig om det!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 074
Senast: soom
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 514
Senast: iNTOHiMO
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 343
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 317
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Litet hemmakontor - inspo sökes
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Valet i USA