Vad är egentligen Karoliner-ritten?

V

vivianhegre

Förstår mej inte riktigt på denna ritten. Har hört at den är jättelång och går över norska gränsen. Men så såg jag at någon skulle starta den 50km clear round. Hur är det egentligen?

Då har du hört fel. Den går inte över den norska gränsen, utan går i Skaratrakten. Slingorna är på några mil runt Axevalla travbana bara.
Hälsning Maja

Sen är det ju flera klasser från 50cr till 120km
Kolla på propositionen så ser du.

Men det fanns väl en "ritt" förr i tiden(förrutom Karolinerritten här i södra sverige) som hette Karolinerritten som gick över norska gränsen, dom red i flera dgr. :confused:

Men det finns väl en karolinerritt i jämtland någonstans, som är som en vanlig långritt med övernattning?

Precis! Det är den i Jämtland jag menar. Visste inte at det fanns två. Men det förklarar ju min förvirring. Den jag menar går ut i från Wången. Har lite lust at försöka få med meg et gäng på det, men vet inte hur jag ska förklara vad det är. Inte så konstigt kansje, eftersom jag inte riktigt vet vad det är. :crazy:

Det är et lite historisk ritt tror jag, dom följer nån led som dom red förr i tiden eller nåt.

Vet också at de har varit över norska gränsen nåt år förr. Vet at några från en lokal islandshästklubb mötte dom där. Undrar om det kansje var Verdal.

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Lady_S
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 443
Hemmet Jag väljer att posta det här under ett nytt nick då jag inte är särskilt anonym och inte vill att det ska börja gå rykten om att jag...
Svar
15
· Visningar
2 258
Senast: Luff
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 543
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna