Vad är detta??

J

Japanesen

Som förstföderska så har man ju många frågor och undringar, så jag hoppas att mina frågor inte är för dumma..

3 av 4 nätter så har jag vaknat av en hemska smärtor i magen, måste andas så som man sett på TV att man gör när man föder barn, oftast så måste jag vagga runt i duschen för sitta, stå eller ligga går inte men det släpper efter ca 20-30 minuter..

Jag har oftare fått ondare i ryggen, i ljumskarna för varje dag som går, sticker nere i underlivet när jag går ut med hunden, eller till affären..

Sen så har jag haft massor med problem med förstoppning under hela graviditeten men igår var jag lös i magen..

Han har varit fixerad sen v.31 och senast hos BM så var han inte ruckbar..

VAD ÄR DET SOM HÄNDER??

Jag är bara i v.34.. Ska man ha såhär i 6 veckor till??

Sv: Vad är detta??

Ring BM eller förlossningen och fråga.
Inte ska du behöva gå och ha ont i 6 veckor inte.
Grattis förresten!

Tack :D..

Har sagt till BM om dessa värkar men det var ingen fara enligt henne och har åkt in en gång till förlossningen men där kunde dom inte hitta något "fel" ´för barnet mådde bra och jag hade sammandragningar men inget som var någon fara..

Fast det var iofs när jag var i v.32..

Nu har allt detta kommit på bara 4 dagar och är i v.34 nu..

Skulle nog ringa igen bara för att vara säker.
Det kanske helt enkelt är så att bebben kommer snart.

nu kommer jag här och är hemsk och negativ :o

precis sådär började det för mig i vecka 33, då fick vi åka in en gång för att jag börjat öppna mig och fick mer och mer intensiva värkar, blev även beodrar sängliggande.
sen fick vi åka in ytterligare en gång i vecka 34 och stoppa förlossningen igen.
efter det har jag haft det så i stort sett varenda natt, så j*vla ont så jag bara vill skrika!
börjar alltid i stort sett samma tid, mellan klockan ett och halv tre och sen håller det på till tidig morgon. ibland händer det även under dagarna men inte lika ofta.
har pratat med min BM om detta många gånger men hon säger bara att dom vet inte riktigt varför det är så och det är inget fel på varken mig eller bebisen så det har bara varit till att bita ihop.

jag hoppas verkligen att du ska slippa ha det såhär för det är verligen inget roligt!
ta hand om dig och bebisen och ta det så lugnt du kan.

HJÄLP.. Det lät inte kul..

Har tänkt så att ifall det fortsätter 2 nätter till såhär så åker jag in så får dom titta ifall jag är öppen, men brukar inte vattnet gå ifall man är öppen?

Nää att leva såhär i 6 veckor till det har jag ingen lust med för dessa "värkar" gör ju att man är helt slut under dagen sen..

ja, jag är precis slut varenda dag, och inget vidare rolig att leva med heller skulle jag tro.
har försökt övertala om att få bli igångsatt, menar att jag orkar inte ha det såhär men det hjälps inte.

är bebisen fixerad så är det inte säkert att vattnet går, bebisen ligger ju liksom i vägen.

Vilken vecka är du i ?

Om det fortsätter såhär i mer än 3 veckor till då kommer jag be om att få bli igångsatt ,för såhär kan ju ingen människa orka leva med att varje natt bli väckt av värkar som håller i sig tills man är helt slut..

Jag har läst på andra familjeforum att om man har såhär så brukar alltid barnet komma förtidigt, är det något man ska tro på?

HJÄLP.. Det lät inte kul..

Har tänkt så att ifall det fortsätter 2 nätter till såhär så åker jag in så får dom titta ifall jag är öppen, men brukar inte vattnet gå ifall man är öppen?

Nää att leva såhär i 6 veckor till det har jag ingen lust med för dessa "värkar" gör ju att man är helt slut under dagen sen..

Det är inte säkert.
På mig gick vattnet när jag höll på föda.

Usch, varför kan inte alla graviditeter vara exakt likadana så att man vet, hur och när barnet kommer.. :idea:

jag är nu i vecka 39.
jo, hade jag bara fått föda så hade ju bebisen kommit för tidigt men nu har den tydligen bestämt sig för att inte dyka upp alls :cool:

jag har försökt begära det men får hela tiden höra att jag får vänta, och vänta och vänta.. och bebisen kommer nog snart, bara vänta..

Men så du har haft sånahär värkar sen vecka 33??

Och jag klagar efter 3 nätter.. :)

jepp, i stort sett varenda natt..
tror det har varit tre eller möjligen fyra nätter då det varit ganska lugnt men annars så.

förstår att du klagar, det är inte roligt och sen då när man inte riktigt vet vad det är förnåt, klart du blir orolig också!

Det kan vara förvärkar du har, hade det men mitt andra barn, vaknade av att det gjorde :devil: ont på natten, men gick över ganska snabbt. OM det skulle tyda på att man inte går tiden ut så är jag ett undantag, gick till BF+12 innan lillan behagade titta ut (men förvärkarna hade jag i vecka 35-36, sen avtog de)

Mitt vatten har inte gått vid någon av förlossningarna, utan vid båda tillfällena har BM tagit hål på hinnorna för att påskynda öppningsarbetet (första gången när jag bara hade 1 minut mellan värkarna och inte öppen mer än 5 cm, andra gången när jag var öppen 7 cm men hade fått lite svagare värkar pga EDA)

jag fick fruktansvärda smärtor ibland.... och sen satt jag på toa ett par dygn då det släppt.... Jag gissar det är tarmarna, förstoppning.... ja blir ju mindre och mindre plats i magen....

smärtan är knivskarp och tankarna jag hade var "gör det såhär ont att föda vill inte jag vara med"....

Kan det vara samma?

Jag började äta mer linfrön för att hjälpa tarmarna på traven :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Har sedan flera år sett ut som jag vore gravid. Vissa har till och med frågat. Har testat mig men det har varit negativt. Har inte...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
18 880
Senast: Enya
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 461
Kropp & Själ Buke kan ju ALLT så jag tänkte försöka hitta input här även i denna fråga. Jag har ett yrke där man står och går mycket, sällan under...
Svar
3
· Visningar
1 128
Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 966
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve