Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
men efter att valpen är såld så kan väl säljarna aldrig ta igen valpen oavsett vad dom skrivit i kontraktet?? eller?
Nej, köpt är köpt
Och deft inte hanhunds ägaren...
Känns upplagt för bråk. Tikägaren blir sittande med 11 valpar på 20 veckor, för att HANhundsägaren inte hittar någon som går med på hans bluffkontrakt.
Känns upplagt för bråk. Tikägaren blir sittande med 11 valpar på 20 veckor, för att HANhundsägaren inte hittar någon som går med på hans bluffkontrakt.
ja eller hur!! jag hade då aldrig parat min tik med hans hane. fast å andra sidan så får väl tikägaren göra vad denne vill med sina valpar?? hanhundsägaren har väl inte ett dyft att säga till om? eller??
Nej, inte mer än att han ska ha betalt, och att han precis som alla andra tex kan anmäla tikägaren för djurplågeri eller så om det vore något sånt allvarligt som pågick. Bara för att det var hanens spermier så har han ingen automatisk medbestämmanderätt.
Jag har fått sådana erbjudanden till min hanne - dom vill para med en hund som dom aldrig sett mer än på kort, han OCH hans föräldrar är helt omeriterade - men jodå - folk vill para iallfall.
Och när jag då svarar att han inte är lämpligt avelsmaterial så fnyser dom och tycker att det är väl ändå upp till dom att avgöra.
NEJ - det tycker då inte jag - skulle aldrig medverka till att avla på något omeriterat trots renrasighet och stamtavlor.
Personen är döv. Hittade hans namn på en sida för döva med bilder på hunden Hunden såg iaf ut att må bra på bilderna, för er som är oroliga
Ser inga större fel. Språket var inte så bra men den som skrivit kan ha dyslexi eller liknande problem
Köper iaf hellre valp efter den än efter denna http://2000dogs.com/photos/bulldog_pds.jpg
eller denna http://www.windoweb.it/guida/mondo/foto_di_cani/shair_pei5.jpg
Jag hade kanske inte valt att avla med den hunden, av den enkla anledningen att annonsen inte verkar direkt seriös. Den har dessutom alldeles för många blandningar i sig för min smak.
Jodå han är renrasig - och har absolut inga linjer som behövs föras vidare.
Exteriört är han heller inget att ha vare sig för utställnings eller brukssyfte - en medioker alldeles för stor långhårig schäfer.
Dom som vill ha honom till avel verkar titta på hårlaget och att han är friröntgad och stor.
Att jag som ägare till honom inte vill para honom verkar dom ta som att jag är stygg mot honom. Att jag nekar honom det roliga - nu när dom VILL låta honom para sig med deras tik.