Vad är detta?

Sv: Vad är detta?

Det ser ut som liggsår. Det brukar bli hårlöst och tjockare skinn (typ elefanthud). Brukar sitta överst på frambenen på utsidan.

Ja, precis så är det fast skinnet är mjukt. Skall man göra något åt det? Smörja med något?

Mjukgörande salva är bra. Fast jag vet inte om man kan få det till att växa hår där igen. :)

huden har helt enkelt blivit tjockare och pälsen är avskavd. det blir så när tunga hundar ligger på ett hårt golv. man kan smörja men det gör ingen större skillnad. enda sättet att motverka det är att övertala hunden att ligga på något mjukt istället.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
2 311
Hundhälsa Är så orolig. Har kontaktat veterinär men ingen har tid att ta in min hund. Kontaktade även djursjukhus och de kunde inte heller!! Min...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 825
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
2 041
Senast: Icfafn
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 895
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar