Vad är detta för nåt (skalbagge)?

aiquen

Trådstartare
Jag sprang på den här söta (noooot) i dag:

Jag har mig veterligen inte sett något liknande tidigare. Gigantiskt stor var den (nåja) säkert uppåt en fyra cm längdmässigt i alla fall. Och snabb som tusan.

Är det någon här som kan se vad det är för något?

Tack för svaren! En sådan verkar det ju ha varit! Men det känns som en lite märklig plats att hitta en sån på, för de verkar ju vara tämligen vattenlevande och det här var en ganska bra bit från närmaste vattendrag (visserligen hittades den i anslutning till ett stuprör, men ändå :p). Den hade förirrat sig lite kanske.

Aha då kanske det inte var så märkligt att den befann sig vid ett stuprör då. :) Kan de flyga långt kanske den rentav kan ha kommit från sjön någon kilometer bort, ursprungligen. Har i alla fall aldrig sett någon sådan tidigare!

Jag tycker de är väldigt vanliga i hästarnas badkar/tunnor och likaså hemma på tomten. För två år sedan hade jag en jätte i poolen, den var garanterat minst 4 cm! :o

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
675
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 129
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 692
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar