Vad är detta för en modell?

Sv: Vad är detta för en modell?

Ingen som har vet? Verkar ju helt klart vara en ovanlig modell. Har bara hittat den på ett annat ställe på nätet hittills och där stod inte modellbeteckningen.

Nåja har bestämt att jag ska prova den imorgon så då blir jag väl klokare om inte annat.

Hintermeyer är en Wellington får jag fram när jag googlar. Har Kieffer också haft en modell m det namnet?

Red. Nu ser jag att jag stavat med y istället för i.... Men får bar upp en relevant träff på kieffer hintermeier.

Senast ändrad:

Jag har ridit i en liknande för ca 15 år sen och det var en Kieffer Hintermeier eller meyer. Kommer inte ihåg stavningen.

Red i den ganska mycket under en tid när en kompis till mig var sjuk och den var hård, stenhård som en stübben typ:D Har en Butet nu som ju är ganska platt och en del tycker den är hård, men det är inget i jämförelse med vad den Kieffer sadeln var:angel:

Men tycker du ska prova själv, beror ju helt på hur man själv är byggd också:)

Ja det är väl tveksamt om jag kommer att prova den. Misstänker att den är för smal i kanalen och nu blev det ju snöoväder i dag så provturen frös inne... ´
Har beställt en Amerigo dressyrsadel och tror att jag väntar och ser hur hästen utvecklas i den innan jag ger mig på några fler sadelköp.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Vi sitter och tittar på mark där vi gärna skulle starta upp en hästverksamhet. Det kluriga är att veta vad man kan räkna med för...
2
Svar
21
· Visningar
1 711
Senast: Magnum
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla...
2
Svar
38
· Visningar
684
Tjatter Sonen fick pengar av farfar i julklapp och vill köpa ett gaming-headset till PlayStation 5. Jag spelar inte och känner mig helt...
Svar
6
· Visningar
242
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Men hur tänkte man här? Jag tycker inte att det är schysst att annonsera ut en 13 år gammal hund! Men jag kanske tänker fel...
58 59 60
Svar
1 187
· Visningar
96 483
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Guldfasanerna