vad är det som händer???

M

mammasku

Hjälp...någon har flyttat på mina hästar.Nu ikväll när jag kom dit var dom flyttade från sin hage till hagen bredvid.Inget vatten hade dom heller.I denna värme!!!Vattenkaret stog på sin plats fast upp och ned.Ponnyn var stressad och väldigt olik sig,samt hade ett sår på bogen.Vad är det här?Vem flyttar andras hästar och varför?
Hur får man stop på sånt här?

Sv: vad är det som händer???

Övernattar o har en filmkamera.

hände det på dagtid förresten:confused:

det måste ha hänt nu under dagen.Det är för tillfället bara mina hästar där,och stallägaren har varit borta över dagen.

Klart otrevligt om någon flyttar runt på eget bevåg... Men ibland kan den enklaste lösningen vara den rätta:idea:, de har inte tagit sig ut ur hagen själva och så har någon snäll individ stängt in dom åt dig? (Vattenkaret har jag dock ingen förklaring till, kan de tippa runt det själva?)

Det är något som hänt mig ett par gånger när jag haft utbrytarkungar i hagarna:o. Man blir ganska irriterad när hästarna står inne utan anledning och i fel boxar, hagar m.m. men när man inser att de kunnat springa runt på E4:an blir man tacksam istället:bow:. (En skärrad/skadad häst kan ju bli det av att vara på rymmen ett tag.)

Försök ha lite extra koll ett tag! Oavsett om det är inkräktare i hagen eller dina hästar som roar sig vill man nog veta!!!

nej jag tror inte dom har tagit sig ut själva,och blivit insläppta av någon.Strömmen var på i staketet också och båda har väldig respekt för tråden.Vatten karet står på träpallar en bit upp från marken,och där stog det kvar,fast upp och ner som sagt.Jag fattar verkligen inte det här:confused:

Det är inte så att någon har "ramlat" i badkaret? När detta slår runt blir det en jävla smäll och de flyr i panik över staketet in i annan hage.

Har själv kommit till stallet en morgon och hittat 2 hästar i en hage hos grannen (500m från deras egen hage) Det lustiga var att grinden var stängd och vattnet i tunnan påfyllt.
Ca 1 år senare fick jag reda på av en äldre man att han hade mött dem på grusvägen mitt i natten och satte in dem i hagen fyllde på vatten. Tänk så långt de kunde ha hunnit om inte han hade kommit.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 082
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 350
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 981
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar