Q
Qudexco
i förr går upptäckte jag något som känns som små mygg bett i huden på min häst och blev väldigt fundersam. smörjde på och masserade in isbalsam för att få ner "svullnaden" igår var det ingen skillnad och jag ringde min vetrinär för rådfrågan. hon undrade hur han reagerade när man tog/klämmde lite på dom. -ingen reaktion svarade jag. det är ju jätte konstigt tyckte hon och sa att jag skulle hålla kolla och "masserad" dem lite. men idag när jag kom är dom fler och han får 5meter mule när man kliar dem för att han tycker att det är skönt när man gör det det synns. det kommer ingen vättaska från dem och han har inte feber eller visar andra tecken på illa mående. min vet sa att han behövede röra på sig så jag tog ut honom på ett litet dressyr pass idag och han känns inte alls konstig utan går jätte bra. men jag ringde ändå min vet och beställde tid nästa vecka (preminulär tid) iaf det skulle försvinna.de första 2 "myggbetten" satt där sadeln ligger så jag funderade på om den kunde vara inblandad vilken jag är skeptiskt till då sadeln är relativt ny och utprovad av diplomerad sadel utprovare. men jag ringde henne och frågade och även hon ahade svårt att tro det."knölarna" är endast på höger sida och idag var det 2 nya vid sadel läget och 1 på magen. en annan häst i stallet har ochså fått nått liknande tror vi! men vad kan det vara! jag funderar nu på om det kan vara så kallade protein knölar. vad tror ni?